1 tot 18 mei 2025 vorige maand dus met Corendon van vliegveld Eelde naar Kreta Heraklion gevlogen. Om de fiets mee te nemen moet je dit een maand van te voren separaat aanmelden bij Corendon. KOSTEN VOOR DE FIETS IN DITGEVAL 120 euro 1 malig voor de retourreis dus. Het totaal gewicht mag dan zelfs 32 kg zijn. En de fiets moet in een doos. Die heb ik gewoon via een fietsdealer geregeld en van te voren naar het vliegveld gebracht, even goed vouwen dus.

Inchecken wa smakkelijk 2 heren haalden de fietindoos bij de bali. Op Heraklion zag ik dat ze op Eelde zelfs de hoeken nog verstevigd hadeen met tape. Dat is goede service, de fiets kwam perfect aan..

Vervolgens had ik Sofia hotel geboekt op 1,8 km loopafstand dus van vliegveld Heraklion. Midden in de nacht kwam ik aan en dat zijn ze wel gewend in dat hotel. De doos had ik bij me en opgevouwen kon ik deze daar in de kelder achterlaten..

Prachtige tocht door OOst Kreta gefiets en de tourist traps kunnen vermijden, In heerlijke kleine plaatsjes overnacht. Maar een enkele fietser tegengekomen die echt rondreist.

De terugweg ging ook prima . Wel moet je op het vliegveld Heraklion de fietsindoos naar een "odd size scanner" die op de hoek vh incheck deel zit je moet buitenom) maar dat vertellen ze je wel.

Wederom kwam de fiets perfect aan. Dank Corendon en vliegveld Eelde. :D

mvrgr. Robert Roelfsema Groningen