Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht vakantie fiets voor vrouw 1,64 - Forum Wereldfietser

Gezocht vakantie fiets voor vrouw 1,64

Beste Lezers,

Ik ben op korte termijn (2-3 weken) van plan om op fietsvakantie te gaan, en ben daarom met enige spoed op zoek naar een geschikte tweedehands vakantiefiets. Eeder ben ik op een gazelle primavera racefiets waar ik een tubus drager heb laten zetten weggeweest (o.a nar Berlijn) . Maar ben opzoek naar iets stevigers want wil nog wel eens een bospad nemen.

Ik ben 1.64 m lang, Ik woon in Amsterdam, maar kom met het OV makkelijk door heel Nederland. Mijn voorkeur gaat uit naar een iets sneller model, daan de sfeer van een Kona Sutra of vergelijkbaar—maar ik weet dat ik niet te kritisch kan zijn met zo'n korte voorbereidingstijd. Mocht er iemand iets hebben staan dat goed genoeg is en niet te veel liefde of onderhoud nodig heeft om mee te vertrekken, hoor ik het graag!

Budget is max 500 euro. Dank alvast!

Groetjes,
Nienke
Beste Nienke,
Ik weet niet of je inmiddels al voorzien bent, maar ik mogelijk de ideale vakantie fiets voor je te koop .
Ik ben zelf mechaniker bij een wielerclub en bouw en onderhoud fietsen en racefietsen.
Ik heb net ( gisteren) een
Koga traveller signature Aluminium frame 53 cm ( 2013) volledig opnieuw opgebouwd en voorzien van een volledig goed werkende Shimano LX groep incl nieuwe bekabeling.
Deore schakelgroep met 3 kettingbladen voor en een 10 speed cassette ( 30 versnellingen)
Wielen met nagenoeg nieuwe Schwalbe banden 38 mm en dynamo in de voornaaf
Stabiele achterdrager en tubus voordrager ( deze voordrager staat nog niet op de foto ) geschikt voor ortlieb tassen
De totale fiets is te koop voor €450,—
Ik sluit vast 1 foto bij. ( meer kan ik nu niet maken, kom zondagavond pas weer thuis)

Vriendelijke groet. Ton Roelofs Zutphen.
Foto Koga Traveller 53 cm

Bijlagen

Je kan ook in dit topic kijken:

viewtopic.php?p=475330#p475330

Daar staan een paar fietsen in genoemd die geschikt kunnen zijn
Ik denk dat ik een prima fiets voor je heb, maar niet op zo’n korte termijn omdat ik nu in Spanje fiets en pas medio juni terug ben.
Ik heb de fiets zelf opgebouwd op een Red Bull alu MTB frame, maat S. Deore XT aandrijving 3x9 sp, Magura hydraulisch remmen, Shimano XT wielen, vlinderstuur, Look klikpedalen.
Ik heb in 2009 met deze fiets de TransAm route gefietst (6000 km).Zie
https://www.crazyguyonabike.com/doc/redbull voor plaatjes.
De fiets is daarna nauwelijks meer gebruikt maar wel goed onderhouden en rijklaar. Er zit geen Tubus drager meer op, want die heb ik op een andere reisfiiets overgezet.
Prijs €250.
Na aanschaf van een Tubus drager blijf je nog onder je budget.