Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "Forrider" - Forum Wereldfietser

"Forrider"

Ben me wat aan't orienteren voor aankoop fietstassen op termijn.
De bekende merken vallen af vanwege te duur.
Nu kwam ik toevallig het merk Forrider tegen ... zien er in ieder geval goed uit zeker voor het prijskaartje wat er aanhangt.
Echter vind ik op het wereldfietser forum 0 reacties op het merk ... moeten toch mensen zijn die deze in gebruik hebben en er meer over weten.
https://forrider.de/products/forriderpr ... My4wLjAuMA..
Die tassen krijgen inderdaad vrij goede beoordelingen , maar hoeveel van deze reviews zijn geschreven door gebruikers, ik geloof daar niet zo in.
Vandaar wil ik het horen van mensen die ze gebruiken hier op het forum.
Nog nooit van gehoord. Ben zelf enige tijd geleden ook grondig op zoek gegaan naar een fietstas voor mijn dochter.

De reviews zijn misschien goed. Maar hoe lang gebruiken de review schrijvers deze tas al?

Voor wat het waard is. Persoonlijk zou ik het niet kopen. Gewoonweg omdat het niet door meerdere bekende websites verkocht wordt ook.
Typische Chinese fietstassen welke onder duizend en een merken worden verkocht. Bij hevige regenval echt niet waterdicht, de kwaliteit laat vaak te wensen over.

Wel van horen zeggen, dat Rhino Walk tassen best degelijk zijn, zeker voor die prijs.. soms staan op marktplaats weleens Ortliebs van een enthousiaste beginneling, voor een leuke prijs.
fl78 schreef:
wo 19 mar, 2025 23:58
Typische Chinese fietstassen welke onder duizend en een merken worden verkocht. Bij hevige regenval echt niet waterdicht, de kwaliteit laat vaak te wensen over.
Wel van horen zeggen, dat Rhino Walk tassen best degelijk zijn, zeker voor die prijs.. soms staan op marktplaats weleens Ortliebs van een enthousiaste beginneling, voor een leuke prijs.
Dus wat in China word gemaakt voldoet per definitie niet ... waar worden Ortlieb tassen gemaakt ... Vaude ...
Ik zie over Forrider, ik citeer wat ik lees via het www:

Waar produceert Forrider?
Maximale bescherming tegen regen en vocht: dankzij de nieuwste Waterblock 3.0-technologie blijven uw spullen zelfs bij het slechtste weer droog. Wij staan ​​voor precisie en kwaliteit “Made in Germany ”.
Oh, Waterblock 3.0... Nou snel kopen dan voordat ze uitverkocht raken

Iets serieuzer: Ze zien eruit als goedkope rommel en ik zou er met een grote boog omheen fietsen :)
Typische Chinese fietstassen
Wat een onzin, 80% van wat wij hier kunnen kopen komt uit China. Mijn Rockbros-tassen voldoen zeer goed, id wellicht iets minder degelijk als Ortlieb (Vaude-tassen schijnen uit elkaar te vallen), maar ook een stuk lichter en id goedkoper.
Ed kettingvet schreef:
do 20 mar, 2025 00:11

Maximale bescherming tegen regen en vocht: dankzij de nieuwste Waterblock 3.0-technologie blijven uw spullen zelfs bij het slechtste weer droog. Wij staan ​​voor precisie en kwaliteit “Made in Germany ”.
Nou dan zal het wel betrouwbaar zijn. Erg gunstige prijs dus kopen maar.
Dus je betaalt bijna 40 euro per tas, totaal zeg maar 78 euro per set.
Een Ortlieb Classic set heb je voor ongeveer 144 euro.

Stel de Ortliebs gaan 12 jaar mee, die Chinese set 3 jaar... reken maar uit wat dan 'goedkoop' is.
Storm schreef:
do 20 mar, 2025 10:48

Stel de Ortliebs gaan 12 jaar mee, die Chinese set 3 jaar... reken maar uit wat dan 'goedkoop' is.
Heb je deze tassen, dat je zo stellig bent dat ze 3 jaar mee gaan?
fl78 schreef:
gios schreef:
do 20 mar, 2025 07:32
Ze zien eruit als goedkope rommel en ik zou er met een grote boog omheen fietsen :)
Storm schreef:
Dit heeft een naam, kortzichtigheid, hokjesdenken.
Ed kettingvet schreef:
do 20 mar, 2025 00:11
fl78 schreef:
Dus wat in China word gemaakt voldoet per definitie niet ... waar worden Ortlieb tassen gemaakt ... Vaude ...

Ortlieb produceert dus ook echt in Duitsland, Vaude, heeft fabrieken over de hele wereld, grote kans dat de tassen uit Vietnam komen.

https://de.ortlieb.com/pages/history

Deze tassen zien er leuk uit maar als je een beetje zoekt kun je prima een set gebruikte Ortliebs vinden voor weinig, en door de geschiedenis weten we al dat die zeker 20 jaar meegaan (die van mij wel en niet alleen maar op vakantie)
Waarom zou iets omdat het goedkoop is minder lang meegaan? Dat is een fout die mijn vrouw ook altijd maakt en dat heeft mij/ons al veel geld gekost :D. Volgens mij moet je eerst bepalen welke eisen je aan een product stelt en vervolgens op zoek gaan naar de laagste prijs die daar bij past. Als je het belangrijk vind dat een product lokaal wordt geproduceerd is het prima dat in je afweging mee te nemen, echter op basis van een lagere prijs concluderen dat iets minder lang meegaat is natuurlijk niet correct. Ik vind het juist superfijn dat de keuze voor bruikbare fietstassen inmiddels groter is als Ortlieb of Vaude,
Polariteit schreef:
do 20 mar, 2025 10:51
Storm schreef:

Heb je deze tassen, dat je zo stellig bent dat ze 3 jaar mee gaan?
Daarom staat er ook 'Stel'.....

Ik heb nu 10 jaar mijn Ortliebs en gebruik ze veel. Ze gaan nog wel een tijdje mee. En nee, ik heb die tassen niet, daarom gebruik ik ook het woord 'Stel'.
Het is puur voor bewustzijn voor lange termijn kosten, doe er mee wat je wilt.
Ed kettingvet schreef:
do 20 mar, 2025 11:37
fl78 schreef:
gios schreef:
Ze zien eruit als goedkope rommel en ik zou er met een grote boog omheen fietsen :)
Storm schreef:
Maar als je zelf al overtuigd bent, waarom stel je dan je vraag nog? Of zijn alleen reacties toegestaan die het met je eens zijn?
Storm schreef:
do 20 mar, 2025 12:20
Ed kettingvet schreef:
do 20 mar, 2025 11:37
fl78 schreef:
gios schreef:
Storm schreef:
Maar als je zelf al overtuigd bent, waarom stel je dan je vraag nog? Of zijn alleen reacties toegestaan die het met je eens zijn?
Ik reageer op de stelling Chinees is brol, niks meer niks minder.
Die tweede gaat over forriders.de in plaats van forrider.de.

Forrider bestaat blijkbaar een paar jaar (Amazon reviews beginnen in 2022), en verkoopt alleen via internet. Het 'retourenportal' werkt niet https://forrider.de/pages/ruckgabe
Er zijn een paar 'tests' op Youtube, maar die zijn allemaal van Forrider zelf.

Mijn vraag zou zijn: biedt dit merk meer dan fietstassen van de Lidl?
Net even op marktplaats gekeken, staan van ortlieb genoeg mooie advertenties op, dan ben je niet al teveel geld kwijt voor een in mijn ogen goed betrouwbaar product die echt waterdicht is, lang mee gaat, reserveonderdelen voor zijn en vele vele vele echte ervaringen van mensen die dit al langdurig hebben gebruikt.
En anders gewoon die andere kopen en dan merk je het vanzelf! Misschien is het top misschien is het flop….en alles wat er tussen in zit…

Maar persoonlijk kies ik Ortlieb!!!!!!

Gr van ej
reserveonderdelen
reserveonderdelen van Ortlieb kun je ook prima op een niet Ortlieb-tas schroeven. Uiteindelijk hebben we het over een waterdichte kunststof zak met beschermingsonderdelen en ophangonderdelen. Voor zo'n zak gaan de prijzen van Ortlieb voor mijn gevoel echt wel door het plafond en ben ik blij met concurrentie.