Lezing fietsen in Thailand bij Roel Peerenboom fietsen in Wageningen
Zondag 23 maart 14:00 uur

Ik heb in 98 landen gefietst, maar Thailand is mijn favoriet. Thailand is een heerlijk fietsland met veel kleine weggetjes.
Vooral in de noordoosten: de Isaan. Ik neem mijn publiek meer op een ronde door dit onbekende deel van Thailand
De route gaat vaak ver van de drukke wegen. Ik kom in de kleinste dorpjes, die door het gemotoriseerde verkeer voorbij gesuisd worden.
Op de fiets in Thailand kom ik overal ogen te kort. Op het boerenland zijn de mensen druk in de weer. De rijst ligt op de weg te drogen en in de berm worden de pannetjes voor de lunch uitgestald. Ik word gesignaleerd en meteen staan er mensen om mij heen. Niet omdat ze wat van me willen , maar uit belangstelling. Een westerse fietser is een bezienswaardigheid. Met handen en voeten leg ik uit wat fietsen in Thailand voor mij inhoud.
Het boerenleven wordt afgewisseld door de bergen van nationale parken met watervallen en Freudiaanse rotsformaties.
Een dan is er de legendarische Mekong: een gigantische stroom water die zich bij iedere bocht lijkt te veranderen. Het geruis van de stroomversnellingen hoor je al vanuit de verte.
Aan goede onderkomens is geen gebrek. Zelfs in het midden van nergens kom ik regelmatig een riant resort met zwembad tegen. Heerlijk na een dag fietsen de tropen.
Er zijn zelfs goede fietsenmakers, zoals the Monkey Bike Shop.

Zondag 23 maart om 14:00 uur
Roel Peerenboom Fietsen, Lawickse Allee 5, Wageningen, op 350 meter van Hotel de Wereld.

Voor informatie en kaarten: https://www.peerenboomfietsen.nl/winkel/lezingen/