Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga E-Nova EVO PT wiel demontage - Forum Wereldfietser

Koga E-Nova EVO PT wiel demontage

Hallo,

Ik ben nieuw in de fietsenwereld. Weldra ga ik mijn fiets ophalen, deze gaat in de kofferbak van de auto. Hiervoor moet ik het voorwiel demonteren.

Hoe precies doe ik dit? Heb ik er materiaal voor nodig?

Danku!
Waar en bij wie ga je de fiets ophalen?
Ik bedoel, als dit een fietsenmaker is zal die jou zeker kunnen helpen.
Is het een particulier, ook dan zal deze persoon meer dan waarschijnlijk hulp kunnen bieden.
Vraag zeker ook hoe het wiel terug te plaatsen, want dat zal bij thuiskomst ook moeten gebeuren.

Desnoods haal je het wiel zelf uit de fiets in bijzijn van de fietsenmaker of verkoper. Dan is het een kwestie van alles in omgekeerde volgorde terug te plaatsen.

Ben je echt onzeker, bekijk enkele filmpjes op youtube, die kan je zeker terugvinden.

Edit: normaal heb je hiervoor geen materiaal nodig.
Zoals ik kan bekijken heeft hij een schijfrem in het voorwiel, dus wat je in elk geval nodig hebt is een dummy voor in de klauw (tussen de remblokjes, om te voorkomen dat ze naar elkaar toe zouden kunnen bewegen).
Speeder300 schreef:
vr 14 feb, 2025 16:11
Zoals ik kan bekijken heeft hij een schijfrem in het voorwiel, dus wat je in elk geval nodig hebt is een dummy voor in de klauw (tussen de remblokjes, om te voorkomen dat ze naar elkaar toe zouden kunnen bewegen).
Een dubbelgevouwen klantenkaart past ook.