Additionally, paste this code immediately after the opening tag: langs Schelderoute naar Kortrijk en dan... - Forum Wereldfietser

langs Schelderoute naar Kortrijk en dan...

Ik ga in mei de Icoon Schelderoute stroomopwaarts fietsen. Ik breng dan een bezoek aan Kortrijk (iets van de route af) en kan kiezen hoe ik de dag daarna doorbreng en hoe ik terugga naar Antwerpen. Dat kan via de Leie naar Gent, maar wellicht is de omgeving van de Scheldebron en Doornik en Lille interessanter. Heeft iemand daar qua aantrekkelijkheid fietsgebied ervaring mee?
Hayo schreef:
do 23 jan, 2025 12:16
Ik ga in mei de Icoon Schelderoute stroomopwaarts fietsen. Ik breng dan een bezoek aan Kortrijk (iets van de route af) en kan kiezen hoe ik de dag daarna doorbreng en hoe ik terugga naar Antwerpen. Dat kan via de Leie naar Gent, maar wellicht is de omgeving van de Scheldebron en Doornik en Lille interessanter. Heeft iemand daar qua aantrekkelijkheid fietsgebied ervaring mee?
Ik heb ooit vanuit Temse naar Brussel gefietst via de Kunstroute en vond die (oude versie) wel leuk. Via Mechelen en Leuven.
In Brussel zou je dan kunnen overschakelen naar de heuvelroute richting Kortrijk (nog niet gedaan, staat wel op het lijstje).
Als je Brussel liever omzeilt is er de groene gordel.
ik vergat er nog bij te vertellen dat ik maar drie dagen ga;-) de eerste dagen fiets ik van Antwerpen en Gent naar uiteindelijk Kortrijk, de laatste dag van Kortrijk naar Gent. Die afstand is alleen wat kort, Denk aan Mandel of Leie