Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Galicië - Asturias - Forum Wereldfietser

Fietsen in Galicië - Asturias

Hallo iedereen!

Een vriend en ik zouden dit jaar graag eens een tripje maken met de trekfiets door Galicië en Asturias.
We hebben daarvoor 2 weekjes vakantie genomen eind april.
We zijn nu aan het uitzoeken hoe de beste en voordeligste manier is om met onze fietsen daar te geraken.
We zijn momenteel 2 pistes aan het onderzoeken:
-met de fiets op de trein
-of de fiets opsturen naar daar en zelf met trein of vliegtuig naar daar reizen.
De eerste optie lijkt ons niet erg praktisch vanwege een moeilijke verbinding en de verplichting om de fiets gedemonteerd in een reisverpakking mee te nemen.
De 2e optie blijkt erg duur, voordeligste tarief dat we voorlopig vonden is 390eur per fiets.

Kennen jullie misschien nog andere opties om daar te raken met onze fietsen?

Alvast bedankt!
Frederik
Fietsend ;)

Je kan vanuit Engeland zowel vanuit Portsmouth als Plymouth de boot nemen naar Spanje. Deze gaan om en om naar Bilbao en Santander.

Ik heb dit vorig jaar gedaan in april, en vond het ideaal. Na 11 dagen door Engeland fietsen was ik in Plymouth. Portsmouth passeerde ik na 5 dagen. De boot boekte ik een dag van te voren, en ik startte in Harwich bij de ferry vanuit Hoek van Holland.

Maar goed, ik lees dat jullie slechts 2 weken hebben, dus dan is deze optie niet zo heel praktisch :)

Met de trein gaat je ook veel tijd kosten, ik denk minimaal 2 volle dagen voor een enkele reis... anders met een auto enbdie bij bijvoorbeeld een hotel/camping in overleg parkeren?

Ik denk dat als ik slechts 2 weken zou hebben en niet wil vliegen, ik dichterbij een bestemming zou zoeken.
Zadel en ev pedalen meenemen en eentje huren, er zijn daar toch ook fietswinkels met kwaliteit ?
Fredu schreef:
wo 22 jan, 2025 05:43

-of de fiets opsturen naar daar en zelf met trein of vliegtuig naar daar reizen.
De eerste optie lijkt ons niet erg praktisch vanwege een moeilijke verbinding en de verplichting om de fiets gedemonteerd in een reisverpakking mee te nemen.
De 2e optie blijkt erg duur, voordeligste tarief dat we voorlopig vonden is 390eur per fiets.
Is die 390 euro voor heen en terug per fiets?
Kijk eens op Google Flights, KLM vliegt direct op Bilboa en je kunt dan je (niet-elektrische) fiets in een doos of gesloten fietshoes meenemen. Lees vooraf de eisen aan fietsvervoer goed door, qua verpakking, gewicht en afmetingen. Santiago is een alternative bestemming, met een overstap kun je eveneens op Gijon vliegen.

Indien je een rondje fietst, kun je de doos of koffer, na overleg, mogelijk op een overnachtingsadres achterlaten. Een functionele fietshoes kun je voor ongeveer 70€ bij een Decathlon in de meeste grotere steden onderweg vinden. Vooraf op de Spaanse website even kijken of de hoes ter plaatse voorradig is en anders deze ter afhaling enkele dagen van tevoren bestellen.
Waarom neem je niet gewoon de fietsen mee in het vliegtuig? Als vliegen blijkbaar tot de opties behoort, dan zou ik zelf nooit moeilijk doen als het makkelijk kan. Zelf zijn we ook voor twee weken met de fiets naar Bilbao gevlogen. De fietskoffers lieten we achter bij een hotel naast de luchthaven. Dit verliep vlekkeloos.
Bedankt voor alle reacties en ideeën :)

*De optie vliegtuig spreekt me wel aan aangezien we dan sneller op onze bestemming zijn. We gaan eens uitzoeken of het qua prijs haalbaar is. (We zijn beiden aan het verbouwen momenteel, ons budget is dus wat beperkt.)

*Een fiets ter plaatse huren zoals iemand voorstelde zal wat duur uitvallen.
DaVinci schreef:
wo 22 jan, 2025 08:52
Fredu schreef:
wo 22 jan, 2025 05:43

Is die 390 euro voor heen en terug per fiets?
Heen en terug