Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Chambers, Val duistere, Col d'iseran route - Forum Wereldfietser

Chambers, Val duistere, Col d'iseran route

Wil graag deze route fietsen met tentje en verder doorzakken naar het zuiden door de Alpen. Col de la Bonette over en dan bij Isola naar het westen op Sisteron dan wel Avignon aan voor retour met fietsbus.
Ben 77 en heb een ebike.
Ervaring in 2024 luxemburg, le puy en velay, Col de Larche tot Cuneo.
Graag tips en advies traject Chambery naar Col d'iseran.
Al vast bedankt voor tips en mee denken. Wil liever geen hotels maar campings, veel gezelliger.
Groet Peter
Sorry ging iets fout, betreft route Chambery, Val d'iserre, Col de l'iseran
Bedoelt u zoiets als dit: https://tinyurl.com/y7kbn68j?
Openen van de link levert een landkaart op bij Brouter met daarin een route tussen de plaatsen die je noemt. De route kun je aanpassen en nadat het in orde is downloaden.
Niet precies wat je zoekt, maar ik heb afgelopen jaar ongelofelijk genoten van het traject Val de Tinée, La Roquette-sur-Var, Gilette, Roquesteron, Pont d'Aiglun en dan verder over de p'tites routes du Soleil via Sisteron even door over de route en dan naar Avignon, beter gezegd naar Suze-la-Rousse.
Ik heb de route van West naar Oost gevolgd.
Ik ben uiteindelijk in Cuneo weer op de fietsbus gestapt.
De omgeving van Sospel en Tende is zeker een uitgebreide verkenning per fiets waard.
Het dal van Roya is aan het einde min of meer afgesloten wegens werkzaamheden aan de tunnel met als gevolg weinig toeristen.
Boven Casterino kan je lopend naar hiërogliefen van 5000 jaar geleden uit de late steentijd.
De col de Turini en de col de Tende zijn niet te versmaden beklimmingen.
Wil graag deze route fietsen met tentje en verder doorzakken naar het zuiden door de Alpen. Col de la Bonette over en dan bij Isola naar het westen op Sisteron dan wel Avignon aan voor retour met fietsbus.
Ben 77 en heb een ebike.
Ervaring in 2024 luxemburg, le puy en velay, Col de Larche tot Cuneo.
Graag tips en advies traject Chambery naar Col d'iseran.
Al vast bedankt voor tips en mee denken. Wil liever geen hotels maar campings, veel gezelliger.
Groet Peter
Tsja, het zijn de Alpen dus veel alternatieven zijn er niet (tenzij je serieus off-road wilt gaan).

Van Chambery (dat een heel goed stedelijk fietspadennetwerk heeft) naar Albertville zie ik twee opties:
1. Fietspad van Chambery naar het zuiden. Dat is een aangename manier om de stad uit de fietsen. Vanaf Myans door het dal naar Albertville, parallel aan de snelweg lopen een paar (waarschijnlijk relatief rustige) D-wegen.
2. Fietspad van Chambery naar het oosten en dan via de D-11 over de berg naar Cruet. En dan met Veloroute 62 naar Albertville.

In Albertville zou ik de D-925 naar Beaufort (leuk dorpje met een goed fietsvriendelijk hotel) nemen en dan over de Cormet de Roselend naar Bourg-Saint-Maurice. Dat is een fikse klim, maar leuker dan door het dal fietsen.

Vanaf Bourg-Saint-Maurice is er dan eigenlijk maar één optie: de grote weg naar Val d'Isere. Die is druk, maar je ontkomt er niet aan. Na Val d'Isere begint dan de echte klim over de Col d'Iseran. De afdaling richting Lanslevillard vond ik best lastig door het slechte wegdek. Je hangt continu in de remmen.

(En op een e-bike zou ik met dit soort klimmen ook goed testen hoe lang de batterij het volhoud op cols van de buitencategorie.)
Graag wil ik een ieder tot zo ver bedanken voor het advies en het mee denken.
gr. Peter