Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke kleur Hilleberg: Groen, Rood of Zand? - Forum Wereldfietser

Welke kleur Hilleberg: Groen, Rood of Zand?

Goedemorgen, het klinkt misschien als een rare vraag. Sinds gisteren hebben we onze MSR Hubba Mutha NX3 vervangen voor een Hilleberg Kaitum 3. Wat een vette tent!
Ik ben gaan twijfelen over de kleur: we hebben gekozen voor de donker groene.
Gisteravond heb ik nog wat ervaringen gelezen waarbij ik meerdere keren op een review kwam van iemand die achteraf toch liever gekozen had voor een lichtere kleur: rood of zand. De groene oogt heel donker, ook bij het terugvinden 's avonds in het donker. En ja.. het is 'maar' een tent maar nu kunnen we nog wisselen :)

Onze vorige tent (MSR) was licht grijs / wit en ik had het idee dat ik hierdoor vaak vroeg in de ochtend wakker ben. Dit was de reden om voor een wat donkere kleur te gaan. Ik las echter dat dit echter niet heel veel uitmaakt in de varianten rood, zand of groen.

Heeft er iemand ervaring met de kleuren? Hoe voelt de donker groene als je bijvoorbeeld met minder goed weer binnen moet zitten?
Ik had een rode en groene Hilleberg. Binnen in de tent maakt het geen echt verschil, want de binnentent is geel.

Groen of bruin kan een verstandige keuze zijn mocht je ooit nog een keer gaan wildkamperen. Dan ben je in elk geval niet zo zichtbaar vanaf de weg.

Rood kan je overwegen als je nu al zeker weet dat je nooit (in een onveilig gebied) zult wildkamperen, of als je graag kekke foto's maakt van je tent.
Als je je zorgen maakt over het niet kunnen terugvinden in het donker, trek ik de conclusie dat je niet op een camping kampeert. Bij wildkamperen wil je ook geen aandacht trekken, tenzij je bijv. boven de boomgrens kampeert in Zwitserland of in een land kampeert waar een soort Ållemansrecht van toepassing is. In dat laatste geval zou je rood kunnen overwegen.

Ik heb zelf juist voor zandkleurig gekozen omdat bij wildkamperen in najaar en winter de bossen meer bruin dan groen kleuren. Dan valt zand minder op dan donkergroen. In de zomer is wildkamperen minder opportuun (en een Hilleberg vaak minder ‘nodig’, zeker m’n Black Label), waardoor donkergroen voor m’n Hilleberg minder van toepassing is.

Om je spullen meer op te laten vallen kun je ook stroken reflectiemateriaal op de fiets plakken. Bijv. gele strookjes op de velg (bij schijfremmen) en op de crank. Rode strookjes om de bagagedrager aan de achterzijde helpt ook. De fiets ligt (of staat, als je ver van de paden kampeert) toch bij de tent en de reflectie is goed te zien als je erop schijnt.
Ruim 30 jaar een donkergroene Hilleberg gehad, herken het niet kunnen vinden van spullen absoluut niet! Ook vele andere kleuren tenten gehad, maar in de Hilleberg net zoveel kunnen zien en vinden als in de lichtere kleur tent. ( zo'n black huppeldepup tent van de Decathlon, dat is een donker hol overdag, een Hilleberg absoluut niet)
Ik vind rood het mooist.
Maar erg onhandig bij wildkamperen.
Wij hebben zandkleur. Maar die is in de zomer heel licht. Dus ook vroeg uit de veren.
Dus ik denk groen de beste keuze.
Wij hebben rode en groene Hilleberg tenten. Roosd vind ik ook het mooist, vooral op wildkampeerfoto’s, maar die valt bij daglicht wel meer op.
De laatste nieuwe is een groene geworden, makkelijker bij wildkamperen.
Oh ja, onze oude Stalon is inmiddels een beetje roze geworden na bijna 20 jaar.
De binnentent is geel en ik denk altijd dat de zon dan schijnt! ;)
Tent of Spullen niet terug kunnen vinden ligt meer aan mij dan aan de kleur van de tent, nooit last van gehad.
Eventueel ter overweging: Rood ligt iets minder goed in de markt, mocht je de tent weer willen verkopen.
Als je wildkampeert of gaat doen dan zou ik je groen aanraden.