Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een nieuwe header - Forum Wereldfietser

Een nieuwe header

Wat fijn dat deze nieuwe header er is.
Gelukkig weer een rustig beeld.
Het doet ook meer recht aan hoe de bezoekers op dit forum meestal fietsen.
En voor wie denkt: 'waar gaat dit over?', die moet even de cache van z'n browser legen.
Weten we ook waar deze foto genomen is? De vorige duurde ongeveer 10 jaar voor ik daar achter was :wink:
Het logo vakkundig verkloot.
Sympathiek verwoord. :(
Grafisch ontwerp is een vak. Als de ontwerper van het logo dit zou zien, zou hij zachtjes gaan huilen.
Berger schreef:
di 17 dec, 2024 20:47
Weten we ook waar deze foto genomen is? De vorige duurde ongeveer 10 jaar voor ik daar achter was :wink:
Ik heb het even nagevraagd. De foto is van Cora Baas. Hij is genomen in Noord-Spanje, langs de Camino del Norte, in de buurt van Llanes bij de kust.
Bij bepaalde afmeting zijn de links aan de rechter kant niet meer te lezen. Je moet zelfs goed kijken om ze te zien omdat de achtergrond donker is met een zwarte tekst. Maar vind een foto wel wat toevoegen.
Op meerdere plekken staan zwarte teksten tegen een donkere achtergrond. Dit is een uitstekende manier om de gemiddelde bezoeker van de website te laten ervaren hoe het is om een visuele beperking te hebben. Geniaal.
stelvio73 schreef:
wo 18 dec, 2024 15:09
Op meerdere plekken staan zwarte teksten tegen een donkere achtergrond. Dit is een uitstekende manier om de gemiddelde bezoeker van de website te laten ervaren hoe het is om een visuele beperking te hebben. Geniaal.
Leg eens uit.
header.jpg
Realiseer je wel dat al het werk gedaan wordt door goedbedoelende fietsers zoals jij en ik.
Dan vind ik het wat cynisch overkomende 'Geniaal' niet de meest geniale opmerking die je kan plaatsen.

Maar serieus:
Ik weet bijna zeker dat de wereldfietser graag hulp aanvaardt van mensen als jij die er wat van af weten, zodat de website er mooier uit gaat zien en bijvoorbeeld aangepast kan worden zodat het prettiger werkt op de mobiel..
Dat ik direct communiceer zegt niets over mijn waardering voor vrijwilligers.

Een nieuw ontwerp zal voor implementatie getest moeten worden op verschillende browsers, devices en standen. Bij jou werkt het wel, bij mij niet. Bij mij ziet het er zo uit op een Android 14 tablet, Chrome (marktaandeel van 70% van de mobiele browsers):
PXL_20241218_144526655.jpg
Mijn opmerking over visueel beperkten heeft een serieuze reden, namelijk inclusiviteit.

"2. Slecht kleurencontrast
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de kleuren op jouw website voldoende contrast hebben. Mensen met een visuele beperking kunnen moeite hebben om inhoud te lezen als de kleuren niet goed contrasteren. Gebruik kleuren die voldoen aan de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 niveau AA, die een minimale contrastverhouding van 4,5:1 vereist voor normale tekst en 3:1 voor grotere tekst."
https://www.comaxx.nl/blog/wcag-in-webs ... re%20tekst.

Hier laat ik het bij. Ook al omdat een vorige keer dat ik een opmerking over de enorme header op een telefoon maakte, dit niet kon rekenen op serieuze respons.
Op de ipad heb ik blijkbaar
3129216A-1BE7-4D12-8134-5928AEC72324.jpeg
een oude header, maar verversen van de site helpt niks….
stelvio73 schreef:
wo 18 dec, 2024 15:55
......... een opmerking over de enorme header op een telefoon maakte, dit niet kon rekenen op serieuze respons.
Dan is het te hopen dat zich iemand meldt die kennis van zaken heeft en de vereniging wil helpen.
Na burn (duckduckgo) zie ik ook de neiuwe header. Op de iPad niks is mee.
Bij mij staat het er ook niet helemaal lekker op met zwarte letters en wel met de nieuwe foto.

Geen verstand van het maken van websites. Eens met vorige sprekers dat mensen zich ook kunnen melden mët wel de kennis om te helpen i.p.v. wel opmerkingen maken en verder niet. Het is de toon die de muziek maakt. Als de schrijver niet bedoelde zoals aangegeven, dan moet de toon misschien anders. Ik lees het ook als een cynische houding. Laten we het met zijn allen een beetje plezierig houden op dit forum.
Polling schreef:
wo 18 dec, 2024 16:39
...een oude header, maar verversen van de site helpt niks….
Even de browser opnieuw opstarten (weg-swipen en weer opnieuw selecteren)?
Op meerdere plekken staan zwarte teksten tegen een donkere achtergrond. Dit is een uitstekende manier om de gemiddelde bezoeker van de website te laten ervaren hoe het is om een visuele beperking te hebben.
Het ziet er weer netjes uit, dat mag dan ook wel even op het forum.
IMG_5188.png
IMG_5187.png
Veel beter zo!