Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doos/Bag/Koffer voor fiets - Forum Wereldfietser

Doos/Bag/Koffer voor fiets

Hi,

10 jaar geleden werd er vooral gereisd met stevige kartonnen fietsdozen.
Na een lange pauze qua fietsreizen merk ik op luchthavens nu meer en meer harde plastieken koffers met wieltjes waar men de fiets in vervoert.
Iemand ervaring hier mee?
Waar moeten we op letten? Valkuilen?
Waar goede addressen te vinden om dit aan te schaffen?

Mvg,
Fred
fvanhaelst schreef:
zo 24 nov, 2024 10:33
Valkuilen?
Dat je met zo'n koffer dus ook moet eindigen bij de plek waar je 'm achterlaat, én dus ook moet zorgen dat ie ergens opgeslagen blijft.
Of je laat een door een koerier naar een ander punt, wat dan je fiets-eindpunt wordt, transporteren. Maar of dat zo gemakkelijk zal gaan?
fvanhaelst schreef:
zo 24 nov, 2024 10:33
Valkuilen?
Gewicht. Met een vakantiefiets kom je dan al snel boven de toegestane limiet.
Formaat. Is voor mijn framemaat (65 cm) lastig.

Je kunt deze koffers ook huren.
Hier heb ik ervaring mee. Ik had zelf zo'n EVOC Travel Bag Pro in de aanbieding gescoord, na enkele mindere ervaringen met vliegtransport in een hoes en in een doos. Ik vond de EVOC koffer heel prettig in gebruik.

Het hangt van de vliegmaatschappij af of je in de gevarenzone komt wat betreft gewicht. Mijn transporttas was geloof ik 8kg. Sommige fietsonderdelen (trappers, rekjes) kan je ook demonteren en bij de andere bagage doen, dus dat komt meestal wel goed.

Ik verhuurde 'm af en toe. Inmiddels is-ie verkocht. Kijk eens op MP of je er één kunt huren.