Afgelopen voorjaar bemerkte ik pijn bij het op-en-afstappen van mijn fiets, been over het zadel veroorzaakt pijnscheuten in lies en / of heupgewricht. Mijn rechterheup is vervangen 12 jaar geleden, mijn linkerheup is ernstige slijtage vastgesteld en ik verwacht daar ook een vervanging van het gewricht. Fietsen op mijn Giant Custom Expert Super Lite gaat derhalve sinds 1 maand niet meer en op zoek naar een vervangende fiets met lage instap, vond ik, vlak bij huis in Amsterdam, een Santos Trekking Comfort te koop, in mijn maat (54cm). Een mooie fiets maar uit verkoop gehaald door eigenaresse. Model maakt heel solide indruk door dubbele liggende achtervork en lijkt mij stabiel om met bepakking afdalingen veilig te volbrengen. Mooie fiets, Magura remmen en ook voorvering, dat laatste minder wenselijk maar 'uit' te zetten.
Wie weet vind ik via deze weg een Santos Trekking Comfort (en geen STR 02, dat was de voorloper van de Trekking Comfort...).
Ik weet, er zijn veel meer merken en modellen met lage instap, maar daar zoek ik nu niet naar. Graag reacties via PB. En mijn Giant, een reuze sterke en fijne fiets, gaat in de aanbieding, als ik slaag.
Wie weet vind ik via deze weg een Santos Trekking Comfort (en geen STR 02, dat was de voorloper van de Trekking Comfort...).
Ik weet, er zijn veel meer merken en modellen met lage instap, maar daar zoek ik nu niet naar. Graag reacties via PB. En mijn Giant, een reuze sterke en fijne fiets, gaat in de aanbieding, als ik slaag.