Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enorme header op Android - Forum Wereldfietser

Enorme header op Android

Aan de vormgever van dit forum:
Het valt me op dat op een telefoon (nieuwste Android) de header van het forum bizar veel ruimte inneemt. Zie onderstaand screenshot, bij een tekstgrootte van 100%. Er past welgeteld één onderwerp op. De meeste websites passen zich aan de functie van een pagina aan, al was het maar omdat (nieuwe) bezoekers anders snel afhaken.
Screenshot_20241031-192328.png
Op een ipad air 2024 13inch ios1801, zijn er 4 regels in beeld :wink:
IMG_4757.png
Op mijn tablet is het nog extremer: er is niet eens één topic zichtbaar.
Screenshot_2024-11-02-10-32-31-689_com.android.chrome.jpg
Het ontwerp van de website is onvoldoende responsief. Het beperkt de overzichtelijkheid en laat gebruikers onnodig scrollen.
Jullie kennen het begrip landscape-mode?, dus draai je tablet eens eens een kwartslag (net alsof je de krant leest) en wat zie je dan? Op mijn midrange A53 krijg ik meer info dan jullie te zien, de kans dat ik onderweg op mijn telefoon het forum bezoek is overigens bijna 0. Maar misschien dat het tijd wordt voor een mobiele variant zoals je die van bijvoorbeeld wikipedia ook hebt.
Ha ha. 17,5 jaar na de introductie van de smartphone zou een mobiele versie (dus die zich aanpast aan de gebruiker in plaats van rigide onnodige ruimte blijven vullen) best wel eens een idee zijn...

Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt en hier laat ik het bij.
stelvio73 schreef:
za 02 nov, 2024 12:44
Ha ha. 17,5 jaar na de introductie van de smartphone zou een mobiele versie (dus die zich aanpast aan de gebruiker in plaats van rigide onnodige ruimte blijven vullen) best wel eens een idee zijn...
Goed punt, maar deze versie van de website en het forum past zich wel aan. Het is de vormgeving die je laat scrollen over de pagina om zo de informatie in zijn geheel te zien, dat is wel erg 2024. Op de telefoon of tablet duimentraining. Ook op de voorpagina van de website.
IMG_4762.png
Ook bij bijv de Anwb website moet je duimpje in beweging komen om de info te kunnen lezen.
IMG_4763.png