Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie liefhebbers van 45+ gezocht! - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie liefhebbers van 45+ gezocht!

Beste lezer

Ik ben op zoek naar fietsvakantie liefhebbers die mij willen helpen met mijn Bachelorproef. Ik ben een derdejaarsstudent Toerisme die een onderzoek moet verrichten over fietsvakanties. Ik heb hiervoor een aantal 45-plussers nodig die een 7-tal vragen willen beantwoorden. Dit kan prima via e-mail. Dit zou mij enorm helpen met mijn onderzoek! Alvast bedankt. :)

Met vriendelijke groeten
Ronit Narula
Hallo,
voor studenten alles, stuur maar
Beste Ronit,
Stuur mij de vragen ook maar. Ik wil daar wel aan meedoen.

Twee aanvullende overwegingen.

1. Wanneer je medewerking voor je onderzoek vraagt, is het aardig om alvast aan te geven of en hoe je aan de deelnemers je analyse en conclusies terugkoppelt. Bijvoorbeeld hier in het forum.

2. Je kunt je zeven vragen hier ook in het forum stellen. Dan kan een ieder die dat wil er in relatieve openbaarheid op antwoorden. Ik vind de antwoorden van de andere forumleden veel interessanter dan mijn eigen antwoorden.

Veel succes met je studie. Toerisme is een actueel onderwerp.

Groet,
Arnout
Ik wil ook wel meedoen, liefst via dit forum, zodat ik ook de antwoorden van anderen kan lezen, maar als je dat om een of andere reden niet wil, kan het ook via mail. Stuur maar een PB
Hi Ronit, ben 57 en heb vooral in de jaren '80 en '90 hele mooie fietsreizen gemaakt. Reizen waar ik altijd met veel plezier aan terugdenk
Sinds kort weer een soort van 'herintreder' in het fietsreis gebeuren.
Ben gewoon ook heel benieuwd naar beweegredenen en achtergronden van mede-fietsreizigers hier, van jong tot oud.
Doe ik graag hoor, stuur maar door
Prima. Laat maar doorkomen.
Stuur maar een PB.
Stuur maar door.
ik doe mee
Stuur mij ook maar een PB
Ronit_Nar,
+1
test test test
Ronit_Nar schreef:
vr 11 okt, 2024 10:25
Beste lezer

Ik ben op zoek naar fietsvakantie liefhebbers die mij willen helpen met mijn Bachelorproef. Ik ben een derdejaarsstudent Toerisme die een onderzoek moet verrichten over fietsvakanties. Ik heb hiervoor een aantal 45-plussers nodig die een 7-tal vragen willen beantwoorden. Dit kan prima via e-mail. Dit zou mij enorm helpen met mijn onderzoek! Alvast bedankt. :)

Met vriendelijke groeten
Ronit Narula
Op vraag van sommigen onder jullie zal ik hieronder ook nog eens de vragen zetten. Op basis van jullie antwoorden moet ik voor mijn Bachelorproef een infographic maken voor de doelgroep 45-plussers. Op deze infographic staan onder andere de noden, wensen & frustraties op van een fietsvakantie. Daarnaast ook de levensstijl (hobby's bijvoorbeeld). Ik zal al jullie antwoorden samenvatten en het voornamelijkste eruit halen. Ik moet voor mijn Bachelorproef samenwerken met Vos Travel. Vos Travel is een Belgische Touroperator, vandaar ook mijn laatste vraag. Nogmaals heel erg bedankt voor degene die me willen helpen.

De vragen:
1. Hoe vaak gaat u op fietsvakantie?
2. Hoe plant u uw fietsvakantie?
3. Wat zijn de bestemmingen die u aantrekken en waarom?
4. Wat moet zeker inbegrepen zijn in uw fietsvakantie? (Accommodatie, faciliteiten,…)
5. Wat zijn de grootste uitdagingen tijdens uw vakantie waar u vaak tegenaan loopt?
6. Hoe vaak fietst u in het dagelijks leven?
7. Heeft u andere hobby's die u graag combineert met het fietsen?
8. Met wie doet u graag uw fietsvakantie? (Partner, broer, zus,…)
9. Kunt u een memorabele fietsvakantie beschrijven?
10. Heeft u ooit problemen ondervonden tijdens uw vakantie? Zo ja, hoe heeft u deze opgelost?
11. Heeft u ooit gehoord van Vos Travel? Zo ja, heeft u ooit een reis geboekt via Vos Travel?
Omdat er gemeld werd dat mensen ook graag de antwoorden van anderen zien, beantwoord ik de vragen hieronder ipv via DM.
Ronit_Nar schreef:
di 15 okt, 2024 00:22

Op vraag van sommigen onder jullie zal ik hieronder ook nog eens de vragen zetten..

De vragen:
1. Hoe vaak gaat u op fietsvakantie?
Meerdere keren per jaar. Lang weekend in NL of BE, en een keer per jaar langere vakantie (3-4 weken) binnen Europa.
2. Hoe plant u uw fietsvakantie?
Thuis, met tips van anderen in fora, websites van regio’s, routes van Europafietsers, routeboekjes enz.
3. Wat zijn de bestemmingen die u aantrekken en waarom?
Duitsland, Belgie, Frankrijk, Luxemburg. Omdat we graag vanuit huis vertrekken (eerste stuk soms met de trein) en ook graag fietsend thuiskomen. Dat beperkt de actieradius. Misschien in de toekomst eerst met trein of auto naar beginpunt en daar vandaan een rondje.
4. Wat moet zeker inbegrepen zijn in uw fietsvakantie? (Accommodatie, faciliteiten,…)
Campings, met slechtweerruimte is een pre, ook apart tenten- of trekkersveld is leuk.
5. Wat zijn de grootste uitdagingen tijdens uw vakantie waar u vaak tegenaan loopt?
In sommige regio’s campings en winkels/horeca vinden op acceptabele dagafstanden.
6. Hoe vaak fietst u in het dagelijks leven?
Vrijwel elke dag.
7. Heeft u andere hobby's die u graag combineert met het fietsen?
Wandelen, koken, lezen.
8. Met wie doet u graag uw fietsvakantie? (Partner, broer, zus,…)
Partner
9. Kunt u een memorabele fietsvakantie beschrijven?
Vier weken door Duitsland: via een alternatieve route naar Berlijn, daar vandaan omhoog langs de Poolse grens naar Usedom, langs de Oostzee via Rugen Naarr Bremen, Hamburg, en verder om der tijdswille met de trein naar de NL-grens. Daarvandaan nog drie dagen via Groningen, Drenthe, Overijssel en Flevoland terug richting huis.
10. Heeft u ooit problemen ondervonden tijdens uw vakantie? Zo ja, hoe heeft u deze opgelost?
2 keer pech onderweg die we niet zelf konden repareren, gebroken ketting en uitgescheurde flens van de versnellingsnaaf. Beide keren door lokale fietsenmaker onderweg opgelost, vakantie max. 1 dag vertraagd.
1 keer medisch probleem, door zus met auto laten ophalen. Thuis naar de dokter.
11. Heeft u ooit gehoord van Vos Travel? Zo ja, heeft u ooit een reis geboekt via Vos Travel?
Nee, voor deze post nog niet van gehoord. Dus ook niet via deze organisatie geboekt.