Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk systeem LX, XT, XTR of SRAM - Forum Wereldfietser

Welk systeem LX, XT, XTR of SRAM

Aan allen.
Welk derailleur systeem beschouwen jullie als het beste, als je zonder naar de kosten kijkt, om op een vakantiefiets te monteren.
Graag jullie advies.

xt en xtr schakelen iets beter, maar zijn lichter geconstrueerd. Zelf nog nooit problemen gehad met lx en deore; deze zijn iets zwaarder maar erg degelijk. En het scheelt heel veel geld.
Kenners bevelen verder kettingbladen aan van TA.

Als je niet veel geld hebt zou ik gewoon deore kiezen, met wellicht andere bladen en een duurdere achterderailleur.

Sram weet ik niet.

Succes met je keuze!
marcoschriek schreef:Aan allen.
Welk derailleur systeem beschouwen jullie als het beste, als je zonder naar de kosten kijkt, om op een vakantiefiets te monteren.
Graag jullie advies.
Sram is alleen compatibel met SRAm, werkt prima maar lastig als je de derailleur aan gort rijdt

Een XT achterderailleur is zat, zorg dat je een ouderwets hangende (downswing) voorderailleur hebt en als je helemaat op zeker speelt monteer je Pauls thumbies oid met DA crosscommandeurs. Kun je zelfs voor 3 x 10 gaan als je dat leuk vindt ;)

ik heb de nieuwere xt-deraillieur, en weet dat er veel over geklaagd wordt. Maar persoonlijk heb ik er nooit last van gehad; hij doet het goed! Mart, waarom stel je een ouder exemplaar voor?

Bedankt voor de reakties.
Het is SRAM X.0 geworden.

adekruif schreef:ik heb de nieuwere xt-deraillieur, en weet dat er veel over geklaagd wordt. Maar persoonlijk heb ik er nooit last van gehad; hij doet het goed! Mart, waarom stel je een ouder exemplaar voor?
Downswing heeft veel minder last van slijtage, de voorderailleurs met de lage klem gaan vreselijk rammelen