Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Donau radweg Wenen naar Passau (in plaats van omgekeerd) - Forum Wereldfietser

Donau radweg Wenen naar Passau (in plaats van omgekeerd)

Hallo
Wij willen de Donau radweg van Wenen naar Passau fietsen. Het viel mij op dat deze richting bijna nergens wordt genoemd. Vrijwel alle beschrijvingen en ervaringen zijn van de route van Passau naar Wenen.

Is er iemand die ervaring heeft met het fietsen in “omgekeerde” richting. Het hoogteverschil is klein dus dat kan geen reden zijn lijkt mij. Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat er veel tegenliggers aangezien de meeste fietsers in de andere richting gaan.

Gijs
Gewoon doen waar je zin in hebt, langs de Donau is het sowieso voor fietsbegrippen altijd druk. Het voordeel is wel dat je dan niet of minder hoeft te wachten op fietsers die met 10km/u zij aan zij aan het fietsen zijn. Een andere reden kan zijn dat de windrichting ook hier vaak west-oost is en je dat voordeel dan kwijt bent.
Ha Gijs,

Wij hebben dit jaar de route omhgkeerd gefietst, dus van Bratislava tot Passau (Limes 2 gedaan). Is mooi!. Helemaal het stuk van Wenen naar Passau. Goed bewegwijzerd, mooi asfalt, onderweg tal van voorzieningen. En de zo beruchte drukte? Ja je bent niet de enige, beide kanten op, maar dat woog voor ons op tegen de rest.
I did the Vienna to Passau route last year! While most people do go the other way (Passau to Vienna), it's totally doable in reverse. The path is flat, so elevation isn’t an issue, but you might get a headwind since it usually blows west to east. Oncoming traffic is noticeable but manageable; the path is wide enough to handle it. One benefit: starting in Vienna means you end in beautiful Passau, which is a nice, quieter finish. Just plan your train back if you need to return to Vienna. Enjoy the ride!