Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laos - Forum Wereldfietser

Laos

Name: Diana Kemp

Email: dianakemp@yahoo.com

Na ervaring met tropisch fietsen te hebben opgedaan in Thailand, Maleisie, Indonesie en Birma willen we gaan fietsen in Laos. Kent iemand de staat van de wegen daar, vooral van Lao Bao (vietnam) naar Vientiane langs de Mekong?

Name: Alveiro

Email: Alv.ro@yahoo.com

Kees Lucassen, hoofdredacteur van Op Pad geeft op het Op Pad Beursfestival, 8,9 en 10 maart a.s lezingen over zijn fietstocht in Laos.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Eric Schuijt

Email: schuyt@wxs.nl

Beste Diana,

in de volgende Wereldfietser (nummer 3-2002, verschijningdsdatum 24 juni) komt een artikel over Laos, met landen en reisinformatie.

Eric Schuijt
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Peter

Email: petersuter@hotmail.com

Hi Diane!
In feb 2000 was ik in Laos. Weliswaar als backpacker, maar heb het traject van Vientiane naar Savannahket per bus gedaan. Dit is het beste traject van de Route 13. Goed geasfalteerd, no problem. Van Savannahket naar Vietnam ben ik niet geweest. Wel berichten ontvangen over een slechte weg. Bus gaat even snel/traag als met de fiets. Mooie uitdaging dus!
Verder werd er aan de de onverharde juilen-weg gewerkt tussen Savannahket en Pakse. Of die inmiddels al klaar is....???
Veel Plezier! Laos is een relaxed land met hele aardige mansen. Als ik terugga, dan ook met de fiets!
--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Hai Diane
:lol: Fietsen in Laos is prachtig.
De mensen gaan nog traditioneel gekleed.
:cry: In sommige steden is het toerisme erg massaal geworden in een paar jaar. Met name Luang Prabang (Luang falang) Falang= vreemdeling.
Van de winter hebben wij 5 weken door Laos en Thailand gefietst. Vraag gerust meer.

Nog een berichtje over Vietnam van de nieuwe omroep. (ben ik zelf nooit geweest)
Vietnam.

En wie Vietnam nog wil ervaren zoals Vietnam in de culturele analen beschreven wordt, moet ook opschieten. Toeristen zijn namelijk hard bezig één van de eeuwenoude Vietnamese tradities weg te kopen. Zij hebben zich massaal gestort op soms honderden jaren oude houten beeldjes, die op markten en in souvenirwinkels in de Vietnamese hoofdstad voor een appel en een ei worden aangeboden.

Wat veel toeristen niet weten is dat de beeldjes afkomstig zijn van massaal geplunderde graven in de Centrale Hooglanden. Daar dienen de beeldjes als gids voor de doden. De bewoners van de Hooglanden geloven dat de beeldjes de doden bewaken terwijl ze in afwachting van wedergeboorte in de geestenwereld vertoeven. Het verlies van zo’n dodengids kondigt rampspoed aan.


Groetjes
Gudy en John
beheerder schreef:Name: Diana Kemp

Email: dianakemp@yahoo.com

Na ervaring met tropisch fietsen te hebben opgedaan in Thailand, Maleisie, Indonesie en Birma willen we gaan fietsen in Laos. Kent iemand de staat van de wegen daar, vooral van Lao Bao (vietnam) naar Vientiane langs de Mekong?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

HOI DIANA,

FIETSEN IN LAOS. altijd doen! Doe het vooral snel, want de ontwikkelingen in dat heerlijke land gaan snel. Op het komende kampeerweekend van de Wereldfietser, 23 - 25 augustus, camping Harkamperdennen, bij Harskamp op de Veluwe, geef ik een dialezing over fietsen in Laos. Bernadette Speet is nog veel langer in Laos geweest. Zij is waarschijnlijk ook op het weekend. Zie verder mijn artikel in het komende augustus/septembernummer van AzieMagazine. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes,

Bert

Zie verder mijn artikel in het komende augustus/septembernummer van AzieMagazine.
Wellicht ligt het aan mij, maar die naam zegt me helemaal niets. Is dat overal verkrijgbaar, of slechts bij een beperkt aantal boekhandels?

Hallo Diana,

Fietsen in Laos is geweldig! In november/december 2001 was ik er 7 weken, van noord naar zuid. Het is wel erg toeristisch maar dat concentreert zich op bepaalde plaatsen. Daartussen is het stil en fantastisch. Kijk op www.worldsurface.com , zoek bij Laos en onder de naam cyclingreddevil vind je een aantal verslagen van die reis.

localhost schreef:
Zie verder mijn artikel in het komende augustus/septembernummer van AzieMagazine.
Wellicht ligt het aan mij, maar die naam zegt me helemaal niets. Is dat overal verkrijgbaar, of slechts bij een beperkt aantal boekhandels?
Surf eens naar: www.aziemagazine.nl

Groetjes,

Bert
In dec 99 ben ik een maand op de ligfiets in Laos geweest. Het stuk van Lao Bao tot Vietiane heb ik gefietst (anders om weliswaar). Het stuk van Lao Bao tot aan Savannakhet is goed. Het stuk ten noorden van Savannakhet is (in 99) een 200 km slecht. Ze waren aan de weg aan het werken, dus zal nu wel over zijn.
Tot Vientiane is goed maar gewoon saai en vlak eerlijk gezegd. Leuk wordt het pas een stuk ten noorden van Vientiane!