Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets schoonmaken voor Nieuw Zeeland - Forum Wereldfietser

Fiets schoonmaken voor Nieuw Zeeland

Beste wereldfietsers,
Begin 2025 ga ik samen met mijn man fietsen in Nieuw Zeeland.
Nu weet ik dat ze daar heel erg oplettend zijn t.a.v evt vuil/aarde dat soort dingen op schoenen, tenten en ander buitenmateriaal.
Iemand ervaring met het invoeren van je fiets? Ik ga hem natuurlijk schoon maken voor vertrek maar dat is ongetwijfeld niet schoon genoeg.
Iemand tips of ervaring?
Denk dat je met een rondje schrobben en kakelverse banden je fiets toch aardig moddervrij moet kunnen krijgen. Ik weet niet of de wegen er nog steeds zo ruw zijn, maar het profiel verdween als sneeuw voor de zon. Dus met zo veel mogelijk beginnen kan geen kwaad.

Mijn ervaring is van wat tijd terug. Ze vroegen of een 'roadbike' in de doos zat. Toen ons antwoord ja was, hoefde deze niet eens open. De haringen en stokken gingen wel door de stralingskamer. Geen idee of een fiets daar in past. Modderschoenen worden wel voor je schoongemaakt.
Roadbike, klopt, dat moet je altijd zeggen. Nooit MTB. Schrijf op de doos (als je die gebruikt) dat de fiets clean is, no dust, no mud at all en dat de banden geen spanning hebben. Ze zijn bang dat je ongewenste zaden of plantenziekten in de mud importeert. Banden op spanning zouden kunnen ontploffen in de lucht.
Mic schreef:
di 17 sep, 2024 23:27
Roadbike, klopt, dat moet je altijd zeggen. Nooit MTB. Schrijf op de doos (als je die gebruikt) dat de fiets clean is, no dust, no mud at all en dat de banden geen spanning hebben. Ze zijn bang dat je ongewenste zaden of plantenziekten in de mud importeert. Banden op spanning zouden kunnen ontploffen in de lucht.
Dank jullie wel. Een roadbike dus :wink: Doos is helaas verplicht bij de maatschappij waarmee wij vliegen. Nieuwe banden is een goed plan.