Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring Imtec M5 of M6 frame - Forum Wereldfietser

Ervaring Imtec M5 of M6 frame

Ik wil een nieuwe fiets gaan bouwen. Eerste keus is Rohloff, maar Pinion 1.18 is ook een optie. Liefst ook met gates beltdrive

Wie heeft er ervaring met een Intec M5 of M6 frame?
Ik heb een Intec frame gehad, maar weet even niet hoe dat frame heette. Dus: wat is M5 of M6?
sjefke schreef:
wo 28 aug, 2024 15:19
Ik heb een Intec frame gehad, maar weet even niet hoe dat frame heette. Dus: wat is M5 of M6?
Dat zijn types van Intec. M staat voor MTB achtig. Op de 5 kan een Rohloff (geen belt?) en de 6 is speciaal voor pinion)
Jeroen.kleijn schreef:
wo 28 aug, 2024 15:21
sjefke schreef:
wo 28 aug, 2024 15:19
Ik heb een Intec frame gehad, maar weet even niet hoe dat frame heette. Dus: wat is M5 of M6?
Dat zijn types van Intec. M staat voor MTB achtig. Op de 5 kan een Rohloff (geen belt?) en de 6 is speciaal voor pinion)
Maar voor welke wielmaat? 622 of 559?
29. Ik wil eigenlijk 27,5. Hang er eigenlijk van af welke band er max op kan met fenders. Zou zelf 55 mm wel genoeg vinden denk ik. Wil redelijk veel onverhard rijden
Mijn frame was voor 559mm wielen, maar deugde niet, want de achtervork was slechts uitvalmaat 130mm. Liggende achtervork links was vervormd. Wielen en naven voor deze maat bestaan niet. Kon niet reclameren, want de website van Intec en van de verkoper (Bike24.de) vermelde hier niets over! Ook heel storend: derailleurkabels werden geleid aan de onderbuis door petieterig plastic blokje dat spontaan in tweeën brak, waarna alleen de kleinste versnelling nog werkte. Blokje alleen bij Intec te koop. Zal je maar ver van huis gebeuren. Frame/vork in de metaal container gegooid.