Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bodesee-Koningsseeradweg - Forum Wereldfietser

Bodesee-Koningsseeradweg

Wat zijn jullie ervaringen met deze radweg?
ik ben helaas te laat om het routeboekje te bestellen
is het te doen voor normale fietser?
Wat is een normale fietser? als je elke dag alleen naar de supermarkt fietst dan zal dit vies tegen gaan vallen. Download de track van de website en bekijk het hoogte profiel eens, dat geeft een indicatie van hoeveel er geklommen en gedaald moet worden. Ook dalen is iets wat je moet kunnen/leren, omhoog kun je altijd nog lopen als het niet meer gaat, als je ook moet lopen bij het afdalen dan kun je beter wandelschoenen kopen en de fiets thuis laten.
Paramount schreef:
do 25 jul, 2024 18:29
ik ben helaas te laat om het routeboekje te bestellen
Ach, je hebt nog minimaal 4 uur voordat je weg gaat.😁

Maar weet je nu al of je tot Nauders blijft zitten, of in Bregenz uit stapt?
ik stap uit Bregenz en wil eerst deze radweg fietsen en dan de route door het Zwarte woud van Benjamins terug naar Nederland
Ik zou nog eens op de kaart kijken, Königssee ligt ten Oosten van Bregenz en het Zwarte Woud ten Westen. Vergis je ook niet in de heuvels van het Zwarte Woud. Dus misschien toch beter bij Königssee beginnen.
Toevallig kom ik op Komoot de route ook tegen https://www.komoot.com/nl-nl/tour/11008759 en daar hebben ze het over een zware tocht. (van Bregenz naar de Königssee) Nu ben ik niet bekend met hun classificaties maar dan weet je dat vast.
Kijk ook hier eens voor wat meer info: https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... ee-radweg/

Ik heb zoals ik gisteren in je andere topic al schreef dus vorig jaar een flink stuk van deze route tussen Bregenz en Fussen gereden. Even onder Fussen eraf gegaan, omdat ik naar Garmisch Partenkirchen wilde en de BKR een stuk noordelijker blijft.

Ik vond het een erg mooie route, maar wel op sommige stukken best pittig. Zou ik de rest van de route ooit ook eens fietsen? Zeker weten!

En wat mijn voorganger al zegt, de route loopt dus van BRegenz naar Konigsee en vice versa, dus als je in Bregenz uitstapt en ook nog het zwarte woud wilt meepakken dan gaat er iets mis :lol:
_Peter_ schreef: Ik zou nog eens op de kaart kijken, Königssee ligt ten Oosten van Bregenz en het Zwarte Woud ten Westen. Vergis je ook niet in de heuvels van het Zwarte Woud. Dus misschien toch beter bij Königssee beginnen.
Toevallig kom ik op Komoot de route ook tegen https://www.komoot.com/nl-nl/tour/11008759 en daar hebben ze het over een zware tocht. (van Bregenz naar de Königssee) Nu ben ik niet bekend met hun classificaties maar dan weet je dat vast.
Als je het over het labeltje 'zwaar' hebt naast de tijd/afstand van de betreffende route: dat kan je beter negeren. VOlgens mij vinden ze een route al vrij snel 'zwaar', als ik in Komoot een route maak voor woon-werk verkeer dan noemt ie dat ook al zwaar, terwijl ik het fluitend fiets. Dat stukje is echter met geen mogelijkheid vergelijkbaar met de bodensee-konigsee-route :lol: