Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Station Toulouse, Narbonne of Beziers - Forum Wereldfietser

Station Toulouse, Narbonne of Beziers

Weet iemand hoe het is op de stations van Toulouse, Narbonne en Beziers?
Kom je met je fiets makkelijk van het ene naar het andere perron?
Zijn er liften waar je met de fiets makkelijk in kan?

Wij fietsen van de Ardèche naar de Pyreneeën en zullen terug waarschijnlijk een stukje per trein pakken om met het aantal dagen uit te komen.
Volgens het overzicht van de Franse spoorwegmaatschappij hebben de stations van Narbonne en Beziers geen liften.
Toulouse Matabiau heeft liften.
Nu ken ik de situatie ter plekke niet maar ik zie aan het einde van de perrons wel een oversteek, er zijn zo te zien ook geen trappen naar boven of beneden in Narbonne, in Beziers wel, dus hoe kom je dan op het andere perron als je in een rolstoel zit?
Ik zou gewoon even vragen bij sncf. Of even de tijd nemen als je moet overstappen.
Wij zijn dit voorjaar via Narbonnen en Toulouse gereisd. Narbonne is een stokoud station, alleen trappen maar geen liften. Wij hadden het geluk om aan te komen op het perron dat rechtstreeks grensde aan de uitgang.

Toulouse is modern en heeft meerdere liften die naar de stationshal en weer naar de perrons gaan. Let wel op dat het spoor waarvan de TGVs naar Parijs vertrekken op een iets andere plek ligt dan de normale sporen -- voor dit TGV-spoor moet je een stukje lopen maar hoef je geen hoogteverschil te overbruggen. Toen het perronpersoneel zag dat wij fietsen bij ons hadden, mochten we als eerste de trein in zodat we verzekerd waren van onze gereserveerde fietsplek.