Additionally, paste this code immediately after the opening tag: terug vanuit Salzburg of Villach met E bike naar Nederland - Forum Wereldfietser

terug vanuit Salzburg of Villach met E bike naar Nederland

Ik wilde graag naar Bled fietsen en terug metCycle tours en de bus maar helaas rijdt deze bus op 20 augustus niet,
Is het mogelijk om per trein en fiets mee terug te komen naar Nederland vanuit plaatsen zoals Salzburg en of Villach en waar kan ik dat makkelijkste boeken ??
ik hoor het graag
bahn.de

daar vind je antwoord op al je vragen
Met de Duitse regionale treinen kan je goedkoop en zonder te hoeven boeken van Salzburg terug naar Nederland.
Ja, het is wat langzamer en je zult veel moeten overstappen maar als je de tijd neemt en het in twee dagen doet is het goed te doen.
Hoe wij dat doen, leg ik uit in deze video:
Ik ben een paar jaar geleden uit Salzburg naar Hannover gereisd met een nachttrein. De Alpen-Sylt-Nachtexpress; goed en goedkoop.
Maar ik zie nu dat deze niet meer rijdt. Jammer; sorry.
Toevallig maak ik in september dezelfde reis.
Was even klooien met de app, Salzburg -Heerlen in 1 x was amper mogelijk, zeker omdat ik een ICE liefst vanaf het startstation neem, ooit eens in blinde paniek van achter- naar voorzijde moeten rennen, ik had 2 minuten, en mijn voorwiel tussen de sluitende deuren moeten gooien.
Nu losse trajecten gezocht, een RE Salzburg naar München, dan 1,5 uur wachten op ICE 516 naar Keulen, dan verder RE.
Extra complicatie: ICE 2400 rijdt regelmatig niet tot aan Stuttgart.
Vanaf mijn startpunt Berchtesgaden zou ik ook kunnen reizen, via hele dure stoptrein naar Kassel, dan Hamm en dan Venlo. Maar 7,5 uur stoptrein naar Kassel...ik fiets die 27km naar Salzburg wel.
Dus klooien met de app, ook losse trajecten proberen, dan kom je er wel, succes!
Als je met het regionale verkeer gaat reizen, dan heb je het Deutschlandticket er na 1 dag vaak al uit, reis je binnen de maand heen en terug dan al helemaal, zorg er wel voor dat je je abo voor de 10e weer stopzet anders betaal je voor nog een maand. Aan en uitzetten gaat gewoon in de app, de eerste keer bestellen is wel even iets wat je rustig van te voren doet.
Fietskaartje zul je er nog wel los bij moeten kopen, maar voor 6,50 is dat ook wel te overzien.

Let in verband met het slechte weer van de afgelopen tijd ook even op trajecten die uitvallen omdat het spoor kapot is, de fiets in de bus is dan niet altijd een optie (of helemaal niet)
Wat wel goed is om in de gaten te houden is dat het Duitslandticket niet op alle regionale trajecten geldig is. Als je bij de specifieke trein de reisinformatie bekijkt, dan staat dat onderaan.
Ik was zelf namelijk erg verbaasd dat regionaal Berchtesgaden -Venlo vanaf 218,- was! Maar van het eerste traject tot Kassel, 7,5 uur, was het ticket alleen eerste stukje geldig, want maatschappij Fernverkehr, en die doen (bijna) niet mee.
Ja ik heb die app gisteren frustrerend lang doorgespit. Stond op punt om fietsplannen te wijzigen omdat ik eerst volgens de app amper uiteindelijk op dezelfde reisdag weer in Breda zou kunnen zijn. Kreeg er koppijn van. Maar nu toch in ongeveer 15 uur, met veel speling tussen belangrijke verbindingen (maar wel eerste stuk niet treinen maar fietsen). Totaal denk ik 140,- deur -deur.
Ben benieuwd naar je uiteindelijke oplossing!
Geen idee hoe jij zoekt maar ik zou als laatste station geen Nederlandse nemen maar de laatste voor de grens, dan krijg je ook prijsinformatie te zien. Het wel een lange dag in de trein met veel overstappen.
Fernverkehr is geen maatschappij maar is Duits voor lange afstandsverkeer vaak in een IC of ICE en dan is het vaak een stuk duurder. de tijdswinst haal je vaak uit het minder keren overstappen want ook het regionale verkeer gaat in D 160 km/u.
Site DB:

Houd er echter rekening mee dat het Deutschland Ticket doorgaans niet geldig is in treinen van DB Fernverkehr AG of andere langeafstandsvervoerders zoals FlixTrain (bijv. IC, EC, ICE, maar ook RE van DB Fernverkehr AG). DB Lange Afstand Transport voert momenteel gesprekken met landen en autoriteiten over uitzonderingen op bepaalde trajecten. Het Deutschland Ticket kan voor en na een langeafstandstrein worden gebruikt. Voor het langeafstandstraject is echter altijd een apart ticket nodig. Dit heeft gevolgen voor eventuele passagiersrechten. Als u de aansluitende langeafstandstrein mist, wordt de treinverbinding niet geannuleerd en kunt u geen aanspraak maken op terugbetaling.

Het Duitsland Ticket is eveneens niet geldig op vervoermiddelen die hoofdzakelijk voor toeristische of historische doeleinden worden gebruikt.
"Is het mogelijk om per trein en fiets mee terug te komen naar Nederland vanuit plaatsen zoals Salzburg en of Villach"

Ik lees dat men best wat moeite moet doen om dit traject met de trein te doen, en het goed voor te bereiden. Is de Flixbus dan geen alternatief? Vanuit bijvoorbeeld Salzburg ben je dan -in het meest gunstige geval- met één overstap terug in Nederland. Of een fiets dan mee kan weet ik niet.
Inderdaad, met Flixbus gaat het prima. Voordeel: minder overstappen/kost geen drol. Nadeel: overstappen midden in de nacht en dan paar uur wachten. Mijn keuze zou inderdaad zijn Flixbus tot bv Essen en vandaar met de trein naar huis.
Kjik op https://int.bahn.de/nl en vink fiets mee aan.

Op de blauwe vertrekborden boven de Duitse perrons staat aangegeven waar de fietsplaatsen van de IC, EC en ICE komen. Let op de sectoren die op het perron aangegeven staan. A, B, C,.............. K,L.enz.
Een enkele keer komt de trein in omgekeerde volgorde, maar dan wordt dit veranderd op de vertrekborden en wordt dit omgeroepen.
Wil je alleen met regionale treinen reizen, dan kun je op https://int.bahn.de/nl kiezen voor een reisroute met alleen maar regionale treinen.

Zie meer door de link naar de PDF op de site van de Wereldfietser te openen. https://wereldfietser.nl/actueel/overzi ... nen-europa

Er zijn nog altijd klachten over Flixbus: vooral met overstappen. Midden in de nacht moet je overstappen op een andere bus, maar er wordt een andere bus ingezet dan gepland. Deze bus heeft geen. fietsenrek Ondanks dat de bus onderin een zee van ruimte heeft, mag de fiets niet mee. Daar sta je dan op een onmogelijk tijdstip met jouw fiets op een unheimsiche plek. Flixbus maakt gebruikt van tal van busbedrijven. Er zijn ook prima ervaringen met Flixbus: slechts een bus van A naar B werk vaak prima.

Let op: vanaf 1 augustus a.s. gaat er naar aller waarschijnlijkheid een grote verbetering plaatsvinden bij het meenemen van fietsen naar Duitsland. Naar grote delen van Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië gaat het dan een stuk sneller en gemakkelijker met minder overstappen. Houdt de berichten in de gaten: ook op dit forum en de Facebook-pagina van de Wereldfietser
Er zijn nog altijd klachten over Flixbus: vooral met overstappen. Midden in de nacht moet je overstappen op een andere bus, maar er wordt een andere bus ingezet dan gepland. Deze bus heeft geen. fietsenrek Ondanks dat de bus onderin een zee van ruimte heeft, mag de fiets niet mee. Daar sta je dan op een onmogelijk tijdstip met jouw fiets op een unheimsiche plek. Er zijn ook prima ervaringen met Flixbus: slechts een bus van A naar B werk vaak prima.
Mijn voorkeur is ook in een keer van A naar B en met mijn fiets overstappen midden in de nacht zou ook niet mijn hobby zijn. Echter op de bonnefooi met de trein en fiets door Duitsland is ook een avontuur, meerdere keren meegemaakt dat ik klaar stond om in te stappen en dat de conducteur mij er niet in liet. Wel beter als in Nederland, daar laten ze je eerst instappen en moet je er toch weer uit :D.