Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van hersenschudding naar Italie fietsen! - Forum Wereldfietser

Van hersenschudding naar Italie fietsen!

Van Radeloosheid naar Inspiratie: Mijn Reis naar Herstel en Hoop

2,5 jaar geleden kreeg ik een hersenschudding die mijn leven drastisch veranderde. Ik kreeg chronische hoofdpijn, verloor mijn baan en raakte depressief. De pijn was zo hevig dat ik niet meer kon sporten, werken of deelnemen aan sociale activiteiten. Zelfs een simpel spelletje spelen was te veel gevraagd. Mijn dagen bracht ik door met barstende koppijn, alleen op mijn kamer, terwijl ik me afvroeg waarom ik nog leefde.

1,5 jaar lang ging ik van dokter naar dokter, van osteopaat naar fysiotherapeut. Niets hielp. Ik was radeloos, maar opgeven zat niet in mijn aard. Ik besloot mezelf te verdiepen in het zelfherstellend vermogen van het lichaam en wat een gezonde leefstijl, voeding, ontspanning en beweging kunnen betekenen.

Nadat ik mijn baan had verloren, nam ik de gok om mijn laatste geld te investeren in het volgen van de Oersterk opleiding. Het was een zware tijd, met moeilijke dagen waarin ik moest bijkomen van de inspanningen. Maar ik zette door.

Mijn doel was om aan mezelf en anderen te laten zien dat alles mogelijk is, zelfs met klachten. Dat er altijd licht is aan het einde van de tunnel. Om deze boodschap kracht bij te zetten, ga ik nu in mijn eentje naar Italië fietsen in 25 dagen. Ik hoop een inspiratiebron te zijn voor velen die in soortgelijke situaties verkeren.

Wil je mijn reis volgen?

De komende dagen zal ik filmpjes plaatsen van mijn avontuur.



https://www.instagram.com/rikhoogendoorn/
https://www.linkedin.com/in/rik-hoogendoorn-699851ab/
https://www.tiktok.com/@rikhoogendoorn1997
Ik zie je in je TikTok filmpje van dag 9 klagen over de kwaliteit van Google Maps, maar dat soort "wegen" krijg je ook via andere planners zoals routeyou.com als je selecteert op 'Recreatief fietsen - mooiste'. Routeyou maakt daarbij gebruik van allerlei kaartbronnen, niet alleen Google Maps.

Van de Oersterk opleiding had ik nog nooit gehoord, bedankt voor de tip!
Ook handig dat je via die site een coach kunt vinden.

Ik wens je veel succes met je reis en zal zeker de rest van je filmpjes gaan bekijken.
Had op Insta ook al iets gepost in die trent. Er zijn trouwens hele volksstammen die tijdens hun fietstrip nooit asfalt zien. Het is maar wat je wilt... :wink: Ook is het maar net hoe je ermee omgaat. Je kan vloeken en tieren, maar je kan het ook nemen zoals het komt en ermee omgaan.

Edit: aanvulling
En soms doet je routeplanner het helemaal goed, maar is er ineens een wegversperring waardoor je alsnog een lastig pad moet nemen dat ook voor voetgangers niet aantrekkelijk is, omdat het modderig is, dichtgegroeid met struiken tjokvol doornen en steil heuvelopwaarts gaat.

Zie mijn foto's.

Aan de andere kant zijn dit soort paden stukken avontuurlijker dan door saaie woonwijken heen fietsen en veiliger dan langs autowegen waar de automobilisten en vrachtwagens op topsnelheid aan je voorbij scheuren. Daar kun je onderweg ook aan denken. Het is een manier om er mee om te gaan.

Bijlagen

ivokremer schreef:
vr 19 jul, 2024 13:44
Ik zie je in je TikTok filmpje van dag 9 klagen over de kwaliteit van Google Maps
Voor mensen die niet van dit soort verrassingen houden zijn de routeboekjes uitgevonden toch?
Routeboekjes zijn ook niet opgewassen tegen wegversperringen.