Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ademend grondzeil - Forum Wereldfietser

ademend grondzeil

Ik zie steeds vaker campings waar je geen plastic zeil onder de (voor)tent mag leggen, maar dat je een speciaal ademend doek moet gebruiken. Die doeken zijn echter alles behalve klein op te vouwen en lichtgewicht, dus die neem ik op de fiets niet graag mee.

Wat is jullie ervaring? Hoe streng zijn ze hiermee? Moet ik deze campings mijden? Of zijn er ook lichtgewicht versies?
Omdat ik bang ben dat een takje of steentje door mijn binnentent prikt, heb ik er graag een extra laagje onder.
Weinig kans dat als je er maar 1 dag staat ze dat komen controleren, ik zou me dan ook geen geen zorgen maken. Gewoon je Tyvek, Landbouwplastic of whatever grondzeil gebruiken. Ik maak me meer zorgen over de campings waar je geen tent meer op kan zetten omdat het vergeven is van de verharde staplaatsen voor caravans en campers.
_Peter_ schreef:
wo 10 jul, 2024 15:37
Ik maak me meer zorgen over de campings waar je geen tent meer op kan zetten omdat het vergeven is van de verharde staplaatsen voor caravans en campers.
Nog los van de prijzen. De camping waar ik laatst was had een leuk tentenveld voor de kleine tentjes. Nu hadden ze met verf het tentenveld onderverdeeld in vakken en mag je het staanplaatstarief (staanplaatsen waren bij hun met heggetjes afgezette stukjes) betalen.
Als je 2 of 3 weken op dezelfde plaats staat en je gebruikt een dicht grondzeil dan is het gras eronder naar de knoppen, en laat je een kale plek achter als je vertrekt. En daar zit de campingbaas (m/v) natuurlijk niet op te wachten.
Maar als je één of twee nachten met jouw tentje op een camping staat dan lijdt het gras daar weinig tot niks van.
Nog nooit meegemaakt dat een campingeigenaar moeilijk deed over een grondzeil. Zou voor mij niet een overweging zijn om deze niet mee te nemen.
Ik heb ook nog nooit hier iets over gehoord van campingeigenaars, en dit staat inderdaad wel zo'n beetje op elke camping met gras aangegeven.

Dit is idd zoals hiervoor al aangegeven meer bedoeld voor mensen die langere tijd op de zelfde plek blijven staan. Met je trekkerstentje 1 a 2 dagen blijven staan levert hooguit wat plat gras op :lol:
Heeft niet vrijwel iedere tent een niet-ademend grondzeil, in het slaapgedeelte dan tenminste? Of je daaronder dan een stuk plastic of een stuk ademend materiaal legt, maakt toch geen verschil?
Ik heb mijn niet zo lichtgewicht grondzeil vervangen door een exact gekopieerd zeil van superlichtgewicht kunststof tentdoek (ESVO Volendam). Dit is ademend, sterk genoeg tegen takjes en steentjes, voldoende waterdicht en vooral superklein in je fietstas.
Top! Dank voor de antwoorden. Dan ga ik mij er ook niet druk over maken :wink: