Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aliexpress bestelling - Forum Wereldfietser

Aliexpress bestelling

Ik heb onlangs het één en ander besteld op de AliExpress website. Een mes, donzen quilt, titanium gadgets, en een rvs mes.

Quilt met dons: gewicht klopt, eerste slaap-actie was te warm in huidige zomer. Ik slaap warm, geen slaapzak nodig boven 10 graden. geen conclusie.
Titanium haringen: holy shit, deze zijn goed. je kan ze in de grond rammen met een steen en ze blijven recht.

Alcohol-brander: ik kocht de stalen versie voor 5 euro. Getest met 85% spiritus, het werkt prima, beter dan mijn penny stove,
vergelijkbaar met de trangia, maar zonder simmer-ring.

titanium pot-stand: ehh, dit ding is flimsy, heel erg dun, kan er alleen kleine dingen op zetten. De kat denkt dat het een speeltje is.
Wel leuk, zo'n review. Dank daarvoor!

Een paar plaatjes (en eventueel links) zouden ze wellicht nog nuttiger maken.
ben idd wel benieuwd naar de titanium haringen, heb je een link?
Zonder linkjes naar het product, heeft het inderdaad weinig waarde.
Alie Express is niet 1 winkel... maar een grooooooot Chinees online warenhuis. Deze openingspost vind ik dan ook vrij kansloos zonder linkjes.
Ik schreef het bericht onder enige invloed en wilde niet te veel adverteren. Het aanbod wisselt ook snel. En er zijn ook meerdere aanbieders van hetzelfde product met verschillende prijzen en verzendopties.
Wat ik kocht:
titanium haringen
quilt
alcohol brandertje
titanium pot stand
Het mes is al weer verdwenen, maar was hetzelfde als deze.
En ik weet nu dat ik allergisch ben voor dons. De kat vindt het heerlijk.
ErikB81 schreef:
do 04 jul, 2024 21:36
De kat vindt het heerlijk.
:D
ErikB81 schreef:
do 04 jul, 2024 21:36
En ik weet nu dat ik allergisch ben voor dons. De kat vindt het heerlijk.
Misschien alleen allergisch voor "Aliexpress dons" van "Aliexpress eenden"?
Spullen via Aliexpress geleverd staan nou niet bepaald bekend om de kwaliteitscontroles en betrouwbare keurmerken...

Groet,
Tom.
ErikB81 schreef:
do 04 jul, 2024 21:36
En ik weet nu dat ik allergisch ben voor dons. De kat vindt het heerlijk.
:) De kat mag ook weleens verwend worden. Dons staat erom bekend dat er maar heel weinig mensen allergisch voor zijn. Dus of je bent heel zeldzaam :wink: , of de quilt heeft mischien lang (stoffig) opgeslagen gelegen of zo en de kat is niet de enige die ervan geniet, maar de huisstofmijten ook?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
za 06 jul, 2024 09:03
ErikB81 schreef:
do 04 jul, 2024 21:36
En ik weet nu dat ik allergisch ben voor dons. De kat vindt het heerlijk.
:) De kat mag ook weleens verwend worden. Dons staat erom bekend dat er maar heel weinig mensen allergisch voor zijn. Dus of je bent heel zeldzaam :wink: , of de quilt heeft mischien lang (stoffig) opgeslagen gelegen of zo en de kat is niet de enige die ervan geniet, maar de huisstofmijten ook
Ik weet intussen (na 43 jaar) behoorlijk goed waar ik allergisch voor ben (een hoop, ook huismijt), maar je kan best gelijk hebben, want ik heb eerder een donzen slaapzak gebruikt. Die was dan wel 30 jaar oud, maar ik had geen allergie daarbij.
Tom vds schreef: Misschien alleen allergisch voor "Aliexpress dons" van "Aliexpress eenden"?
Spullen via Aliexpress geleverd staan nou niet bepaald bekend om de kwaliteitscontroles en betrouwbare keurmerken...
Ik ben geen rijk man en kies regelmatig voor goedkoop. Maar daar wil ik wel een kanttekening bij zetten, want hoe veel spullen worden geproduceerd in China en worden later verkocht in westerse landen met een flinke markup? Is het beter als het duurder is via een extra handelaar? Ik denk dat per definitie Chinese producten afwijzen vanwege 'lage kwaliteit' niet goed is. Waar is bijvoorbeeld jouw frame gemaakt?
Het idee dat China lage kwaliteit produceert is in de afgelopen jaren behoorlijk achterhaald. Ja ze kunnen goedkoop prutswerk leveren, maar ze kunnen ook hoge kwaliteit leveren, als je maar betaalt.