Additionally, paste this code immediately after the opening tag: European Sleeper - Forum Wereldfietser

European Sleeper

Traject: Amersfoort - praag
Datum: 4-6-24
Vervoerstarief fiets: 19 euro per fiets
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: nvt
Fiets tevoren aangemeld?: ja.
Ervaringen: overzichtelijk. Wagennummer voor de fiets staat op ticket, en dat wagennummer vind je terug op de borden op het perron zodat je weet waar je moet staan.
Fiets ging er redelijk makkelijk in, bagage eraf en fiets ophangen. Hangt stevig. Helaas geen plek voor bagage in fietskar zodat je het of moet meeslepen naar je gereserveerde plek, of onder je fiets te stallen. Dat laatste deden wij, behalve tent en wat gerei voor de nacht.
Best goed geslapen in de 5persoons hut, je moet niet al te lang of omvangrijk zijn.. Ruimte voor bagage in de hut is ook zeer beperkt.
Echt een goede toevoeging die European Sleeper! Hopelijk gaan ze snel uitbreiden naar het zuiden en noorden van Europa zodat de fiets trein combi een goede ervaring wordt. En er komt nieuw materiaal aan, Inc restauratiewagen..
IMG_20240604_112359.jpg
Zo te zien van vrij gedateerde Duitse treinmaterieel.
Zo te zien van vrij gedateerde Duitse treinmaterieel. Die schuiframen zie je tegenwoordig haast niet meer. Heb ook zoiets meegemaakt met CNL naar München in 2016.
- dubbel -
Klopt, dit zijn nog jaren bakken uit de jaren 70 geloof ik. Er komt dus nieuw materiaal, dat staat gepland voor dit najaar aldus het bedrijf. Persoonlijk vond ik het wel leuk om weer even in die oude wagen te liggen, en een boek te lezen en biertje te drinken gezeten op de vloer van de bagage-afdeling 3 wagons verderop. Toen ik 18 was, was dat prima, nu ik 42 ben vind ik het ook nog prima.
In elk geval was het sanitair werkend en netjes, dus dat vond ik prima.