Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brainstorm: Dover - Bristol/Bath - Forum Wereldfietser

Brainstorm: Dover - Bristol/Bath

Dag mede fietsliefhebbers,

Mijn broer is sinds kort ook fiere eigenaar van een trekfiets en voor de grote vuurdoop zouden wij in juni fietsen naar Bath (Bristol), waar de familie van zijn vriendin woont. Zij gaat met de trein en wij doen het dus met onze beenkrachten :-)

In navolging van mijn vorige tripjes, vraag ik graag jullie mening en evt tips voor de route.
We starten in De Panne en daarna de ferry richting Dover.
Woensdagochtend begint onze eerste fietsdag in/rond Dover en het plan is om tegen zondagavond ten laatste toe te komen in Bristol/Bath. 5 volle fietsdagen dus, waar we idealiter max 90km per dag willen fietsen. Iets meer mag altijd, maar mijn broer is een iets minder gevorderde fietser dan mij dus ik wil het ook niet te stevig maken. Mocht de route toch (veel) langer zijn dan 450km kan er eventueel wel met de trein een stuk ingekort worden.

Ons idee is om grotendeels de "Fietsen rond het Kanaal" te volgen vanaf Dover en op een bepaald moment wat meer landinwaarts te gaan. Mijn broer zou eveneens graag Stonehenge doen (ben ik zelf minder fan van - misschien niet iets te toeristisch?), dat betekent dus Salisbury/Amesbury passeren. We dachten aan de combinatie met de National Cycle Network Route 24 (zie link onder) ter hoogte van Southampton of vroeger (met kleine aanpassing voor Stonehenge)
Afbeelding
National Cycle Network 24: https://explore.osmaps.com/?lat=51.2738 ... -ncn-layer

Hier zit natuurlijk heel veel fietservaring gegroepeerd, de vraag is dus of er adviezen zijn, hoe lang bv de kustlijn te volgen van de route 'Fietsen rond het Kanaal' en welke dorpjes/streken/routes er zeker niet mogen ontbreken. Ook afraden van (bepaalde stukken) van de route altijd welkom :-)

Alvast bedankt!

*edit*
Als er nog tips zijn qua campings (of wildcamperen/bivakkeren) ook altijd welgekomen :-)
Uiteindelijk onderstaande route gevolgd (blauwe punten zijn campings dichtbij de route), deels de "Fietsen rond het kanaal" route en vanaf Brighton via RouteYou de route vervolledigd tot in Bath.

Heerlijke reis achter de rug, combinatie van kustlijn, heuvels met grazende schapen, door bossen en langs riviertjes én bovendien geen enkele druppel regen tijdens onze tocht. Zeker een aanrader voor wie eens die kanten wil uitgaan.
Het deel vanaf RouteYou is gemaakt voor gravelfietsen en er waren heel veel dunne paadjes waar een snoeibeurt precies al een aantal maanden (jaren?) geleden was, dus het is voor de avonturiers onder ons :-)

Met de ferry van Duinkerke tot Dover, terugkeer traject Bath -> London Paddington en dan London St Pancras terug tot Dover.
Kostprijs voor ferry h/t + trein terugreis zo'n 150 euro.
Knipsel.PNG
Dover Keynsham 420km.gpx
(169.84 KiB) 7 keer gedownload