Ik heb op een saaie zondagmiddag eens wat sites van 'fietsende man-vrouw stellen"zitten bekijken en vond het soms vreselijk wat mannen over hun vrouw schreven. Ik er wat citaten uitgehaald. Hier zijn alvast wat, namen zijn weggehaald.
Het fietsen valt de eerste dagen niet mee. Dat wil zeggen, voor X. Ze heeft tevoren natuurlijk minder getraind dan ik aangeraden had, terwijl ik eerder te veel dan te weinig heb gefietst
Of deze:
We hebben al een paar uur gefietst als ik bovenaan een bult op X sta te wachten. Ik ga bijna altijd op de trappers staand naar boven, meer op conditie dan op kracht. X daarentegen gaat puur op kracht naar boven; ze blijft op het zadel zitten en duwt de pedalen met grote inspanning naar beneden. Op het kleinste verzet komt ze boven en valt van uitputting
bijna van haar fiets
Ze kunnen echt niet klimmen:
De klim naar het dorpje is voor haar te veel. Vermoeidheid en de warmte spelen een rol, waardoor zij het laatste stuk lopend haar fiets omhoog duwt
Ze zijn ook nog onhandig, maar geven dat zelf toe:
Ik verlies het routeboekje uit mijn stuurtas, waarop hij het overneemt en de rest van de reis bij zich gehouden heeft
Het is nog een wonder dat er nog mannen met hun vrouw op reis willen! Mijn relatie lijdt niet onder onze fietsreizen. We schreeuwen soms wat af maar kunnen er achteraf wel om lachen. Midden in Damascus staan bekvechten en gooi ik boos de reisgids weg. Maar als Emiel zulke stomme dingen over mij op internet zou gooien, zou ik nog veel ergere dingen het www op gooien......