Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke lichtgewicht, effectieve fietsbroek? - Forum Wereldfietser

Welke lichtgewicht, effectieve fietsbroek?

Hallo !
Ik gebruik al een paar jaar fietsbroeken, maar het is tijd om verder te gaan. Om eerlijk te zijn weet ik niet wat tegenwoordig de trends zijn - ik ben een beetje ouderwets!

Wat ik zoek is een lichtgewicht broek die ook goed ademt als ik aan het fietsen ben. Ik heb op dit moment geen budget in gedachten, maar dat is geen probleem als je de prijs moet betalen voor kwaliteit.

Alvast bedankt!
Noriyna schreef:
zo 19 mei, 2024 22:35
Om eerlijk te zijn weet ik niet wat tegenwoordig de trends zijn - ik ben een beetje ouderwets!
Nou, de trend is een broek van € 300 van MAAP of Pas Normal Studios (Rapha is passé) in mosgroen of poepbruin.

Maar mijn advies zou zijn om er gewoon eentje te kopen die lekker zit.
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren wat fietsbroeken betreft. Advies geven heeft imho wat weinig zin.
Sowieso niet zolang je niet weet of het een korte of lange broek moet zijn, strak of niet, zeem of niet, welke stof, bretels, zakjes, dames of herenmodel, en of de kleur per se niet zwart moet. En dergelijke.
Als ik eerlijk ben heb ik gewoon de keuzehulp van een grote dozen schuiver gebruikt en dat beviel erg goed. Niet direct een manier om de lokale middenstand te helpen, maar voor mij werkt het perfect.
Shrek schreef:
ma 20 mei, 2024 10:30
Noriyna schreef:
zo 19 mei, 2024 22:35
Om eerlijk te zijn weet ik niet wat tegenwoordig de trends zijn - ik ben een beetje ouderwets!
Nou, de trend is een broek van € 300 van MAAP of Pas Normal Studios (Rapha is passé) in mosgroen of poepbruin.

Maar mijn advies zou zijn om er gewoon eentje te kopen die lekker zit.

Heb je een specifiek model dat je zou aanraden? :)

En bedankt voor jullie antwoorden!