Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruik je een grote reistas? - Forum Wereldfietser

Gebruik je een grote reistas?

Hallo :)
Ik ga een paar dagen wandelen met wat vrienden en ik zou graag willen weten of jullie een merk (of merken) van grote reistassen kennen.

Ik moet eten, kleren en gereedschap inpakken zodat ik in het wild kan overnachten.

Ik heb al een paar modellen op het oog, maar ik zou graag willen weten of jullie er een paar hebben die jullie goed kennen, zodat ik de juiste keuze kan maken!

Bedankt :)
Reistas?
Rugzak?
Wat heb je al op het oog?
Als je een rugzak bedoelt: dat is heel erg persoonlijk. Ik heb rugzakken (of heb ze gehad) van merken als Deuter, Bach, Lowe Alpine, Osprey en Vaude. Sommige zitten lekker, andere heb ik weggegeven of verkocht. Het is trouwens niet zo dat als een rugzak van merk X je bevalt, een andere rugzak van merk X dat ook zal doen.

Het hangt er ook van af hoeveel gewicht je mee wilt sleuren. Als het je eerste wandeltocht is, zou ik zeggen: zo weinig mogelijk. En als het niet je eerste tocht is, dan ook. Ga ver in de definitie van "zo weinig mogelijk".

In het algemeen: ga naar betrouwbare zaak met mensen met kennis van zaken en laat je adviseren. Gemakkelijker gezegd dan gedaan tegenwoordig, vooral wat die kennis van zaken betreft.

Maar nu je het vraagt ... Die Bach van me vind ik erg goed. Heeft ritsen waarmee je kerncentrales aan elkaar kun koppelen en is gemaakt van spul dat artillerievuur onbeschadigd doorstaat. Zou dus lichter kunnen zijn, maar draagt wel lekker.
Kijk eens rond bij Zwerfkei in Woerden, Kathmandu in Utrecht of Amsterdam en anders Bever.
Het is erg vergelijkbaar met fietstassen, je wil zo weinig mogelijk meenemen aan gewicht en volume. Dus als je kleine lichte spullen hebt (tent, slaapzak, matje, kookspullen) past het makkelijker in een kleine tas.
Het is niet helemaal duidelijk of je de tas op de fiets meer wil nemen of dat je volledig bepakt wil gaan wandelen. Voor echte wandeltochten zou je eens kunnen kijken op https://hiking-site.nl/, daar zitten de echte wandelaars. En daar vind je ook zo veel meningen en suggesties dat je door de bomen het bos niet meer ziet :).
Maar de rode draad is duidelijk: minder gewicht/volume is beter en daar pas je je tas op aan. Uiteindelijk zullen de spullen in de tas grotendeels het gewicht bepalen. En als je weet hoe veel liter je nodig hebt, kies je een tas die lekker zit.
Hallo, bedankt voor uw antwoorden :)

Ter correctie, het zou een reistas zijn die als een rugzak gedragen kan worden.

Kent u specifieke modellen waar ik naar zou kunnen kijken? Hartelijk dank!
Ik heb een Osprey Transporter 40, hij is stevig en ruim. Het enige nadeel voor mij is dat er geen zijvak is voor een waterfles.
Misschien heb ik het mis, maar ik denk dat reistassen die je op je rug kunt dragen niet het comfort hebben van 'dedicated' rugzakken. Ze zijn volgens mij gewoon niet bedoeld om er urenlang mee te lopen.
Reistassen? Kom je uit Vlaanderen? Ga eens kijken in een filiaal van A.S. Adventure. https://www.asadventure.nl/winkels.html
Je kunt ook naar Decathlon. Is een stuk goedkoper.
Bedoel je een rugzak die je inpakt als reistas en die je ook als reistas kunt dragen zoals de Osprey Farpoint?https://www.osprey.com/de/osprey-farpoi ... EAEALw_wcB
Van zulke reistassen als rugzak dragen word je niet blij. Voor een goedkope echte rugzak kun je goed terecht bij Decathlon vond ik. Voor ambitieuzer werk zijn er natuurlijk de bekende echte rugzak merken. Let daarbij wel op het gewicht. Ook bij het rugzaklopen is er een tendens naar veel lichter materiaal.