door
Wim » zo 25 feb, 2024 12:29
Ik ben gisteren naar de Fiets en Wandelbeurs geweest. Het was leuk veel mensen te zien op de drukke stands van de Wereldfietser en de Europafietsers, en de vele informantentafeltjes en het tentenveldje. Voor de rest was ik teleurgesteld. Het aanbod bestond goeddeels uit buitenlandse regionale reisorganisaties, al was die van Polen nog wel leuk.
Het is ook de moeite waard te zien wie en wat er ontbrak: Bever, Zwerfkei, Decathlon, Exped, Tatteljee, Vaude, kortom geen of nauwelijks iets over kampeeruitrusting. Voor wat betreft fietsen ontbraken bijvoorbeeld Koga, Snel, Surly, en diverse kleine bouwers als WiND en m-gineering. Santos en Idworx waren er wel, net als bijvoorbeeld Bike4travel, Baobab, Vittorio, Livecycles en Jongerius. Ook waren er natuurlijk veel aanbieders van Ebikes. De fietsenwinkels die vroeger toch ook nog vaak met een stand aanwezig waren lieten verstek gaan, behalve de Vakantiefietser.
Het kan zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb, maar ik vond het aanbod alles bijeen niet overweldigend, en hetzelfde geldt voor de zo te zien vaak expliciet maar vaker impliciet gesponsorde lezingen.