In de wandelgangen heb ik in de loop der tijd vernomen dat de Schwalbe Mondial dè band is voor de wat serieuzere fietstocht. Ik denk dan aan grip, lekbestendigheid en slijtvastheid. Maar als ik de informatie, die Schwalbe op hun website biedt, naast elkaar leg (Mondial /Almotion), dan vind ik het verschil wat tegenvallen. Het enige dat in het oog springt is het onderdeel Easy Travel (All-Weather), hier staat de Mondial op voorsprong, maar wat ze daar onder verstaan is mij niet duidelijk.
Voor Road Grip en Off-road Grip hoef je geen Mondial te kopen. Voor lekbestendigheid evenmin. De slijtvastheid van een Modial mag dan iets beter zijn, het is de vraag of dat binnen het bestek van een serieuze tocht (zeg 5000 km) een knelpunt is.
Blijft over de rolweestand, die is bij een Almotion iets lager dan bij een Mondial (volgens de opgave van Schwalbe). Dus mijn conclusie: hou lekker je Almotion als je die toch al hebt. Of heb ik het mis?
Voor Road Grip en Off-road Grip hoef je geen Mondial te kopen. Voor lekbestendigheid evenmin. De slijtvastheid van een Modial mag dan iets beter zijn, het is de vraag of dat binnen het bestek van een serieuze tocht (zeg 5000 km) een knelpunt is.
Blijft over de rolweestand, die is bij een Almotion iets lager dan bij een Mondial (volgens de opgave van Schwalbe). Dus mijn conclusie: hou lekker je Almotion als je die toch al hebt. Of heb ik het mis?