Na de laatste update van het forum, naar phpbb 3.3.10, bleken de "Regels", die altijd in het menu rechts van de "Tips" stonden, te ontbreken. Het heeft even geduurd voor ik wist hoe dit te herstellen.
Binnen de admin-module, onder "EXTENSIES" stonden onder het kopje "FORUMREGELS" twee regels die linkjes waren naar onderdelen waarmee dit onderdeel aangepast zou moeten kunnen worden. Het aanklikken ervan leverde echter slechts foutmeldingen op waaruit kun worden opgemaakt dat er bestanden niet gevonden konden worden.
En onder AANPASSINGEN -> EXTENSIEBEHEER was iets soortgelijks aan de hand.

Nadat ik al eerder vergeefs had gezocht of de betreffende bestanden in de backup van vóór de upgrade te vinden waren besloot ik het nu over een andere boeg te gooien. Ik ging de extensie gewoon opnieuw installeren, met het gevaar dat de bestaande regels daarmee uit de database zouden verdwijnen.

Op https://www.phpbb.com/customise/db/extension/boardrules downloadde ik de nieuwste versie, pakte hem uit en kopieerde de directory 'boardrules' naar /public_html/phpbb/ext op de server.
Dit had niet het gewenste effect, maar beter lezend begreep ik dat de directory naar /public_html/phpbb/ext/phpbb moest worden gekopieerd.

Dit had als effect dat de extensie via de admin-module weer te benaderen was, al moest ik de extensie wel eerst nog uit en weer aan zetten. Het leek er sterk op dat ook onze eigen WF-regels nog gewoon aanwezig waren.

Na het aanzetten van de extensie stond de "Regels"-button weer als vanouds op het scherm.
Als je er op klikte kreeg je echter deze foutmelding:

Code: Selecteer alles

Unable to find template "@phpbb_boardrules/boardrules_controller.html" (looked into: /home/wereldfietser.nl/public_html/phpbb/ext/phpbb/boardrules/styles/all/template, /home/wereldfietser.nl/public_html/phpbb/ext/phpbb/boardrules/styles/all/template).
Dit bestand vond ik in de directory-structuur van de door ons gebruikte style.
Hetzelfde gold voor het css bestand met dezelfde naam.
De bestanden gekopieerd naar de hierboven in de foutmelding genoemd directory waar hij kennelijk verwacht werd.

Hierna werkte het als een zonnetje.

Peter van Rijn AKA moderator2