Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets vervoer Care4lugage - Forum Wereldfietser

Fiets vervoer Care4lugage

Heeft er iemand ervaring met care4lugage transport !
Dank !
Als je de zoekfunctie gebruikt, zie je ervaringen.
Met welke zoekterm?
Als ik zoek op “Care4lugage” vind ik alleen de posts in dit topic.
Zoeken naar care4luggage levert meer resultaat.
Ook kan het nuttig zijn om in onze Faceboekgroep De Wereldfietser de zoekfunctie te gebruiken.
PeterVanRijn schreef:
di 12 sep, 2023 06:54
Zoeken naar care4luggage levert meer resultaat.
:oops:
Dank voor jullie aanvullende helpende reactie , maar dat was stap 1 die ik had gedaan .
Maar kreeg nul zoek resultaten .
Sylv schreef:
wo 13 sep, 2023 15:45
Dank voor jullie aanvullende helpende reactie , maar dat was stap 1 die ik had gedaan .
Matt schrijft op 1 febr;

door Matt » wo 01 feb, 2023 00:11
Prima ervaring met care4luggage.

De terugweg van Valencia naar Nederland.......
Afgelopen jaar de fietsen vrijdagsavonds zelf in Valencia ingeladen.
De zaterdag met het vliegtuig terug naar Nederland.
'S maandags om 9.00h zelf de fietsen thuis weer uitgeladen.
Deze tijden zijn denk ik extreem, maar de fietse werden puik ingeladen, met dekens tegen beschadiging vastgezet en de tassen met haken netjes opgehangen

Kortom alles ging probleemloos.
jony schreef:
wo 13 sep, 2023 16:19
Sylv schreef:
wo 13 sep, 2023 15:45
Matt schrijft op 1 febr;

door Matt » wo 01 feb, 2023 00:11
Prima ervaring met care4luggage.

De terugweg van Valencia naar Nederland.......
Afgelopen jaar de fietsen vrijdagsavonds zelf in Valencia ingeladen.
De zaterdag met het vliegtuig terug naar Nederland.
'S maandags om 9.00h zelf de fietsen thuis weer uitgeladen.
Deze tijden zijn denk ik extreem, maar de fietse werden puik ingeladen, met dekens tegen beschadiging vastgezet en de tassen met haken netjes opgehangen

Kortom alles ging probleemloos.

Dan krijg ik alleen jouw reactie hier ..
Als je zoekt naar de term uit de titel van het topic dan snap ik dat je weinig resultaten krijgt. Het woord luggage schrijf je met dubbel "g".
Je kunt ook zoeken naar care4*, dan krijg je alle juist en onjuist gespelde varianten. Ik krijg dan 27 hits.
Van een slechte eerste ervaring gesproken, dit is er eentje die kan tellen.
We hadden een fietstocht van Valence naar Toulouse gepland tussen zondag 15 september en vrijdag 27 september. 2 van de 5 fietsen zouden vervoerd worden door Care4Luggage.

Afspraak was dat de fietsen de dag voor vertrek in Valence ter plaatse zouden zijn en dat voor terugbrengen dit mogelijk was vanaf de vrijdag dat we aankwamen in Toulouse tot de woensdag van de week daarna. Geen probleem voor de heer König….
De heenrit was ok. Fietsen werden keurig op vrijdag de 13de afgeleverd in het hotel in Valence.

De terugrit was echter desastreus. Zoals hierboven vermeld was het hotel in Toulouse bereid om de fietsen gratis 5 dagen te stallen tot deze zouden opgehaald worden door Care4Luggage ten laatste op woensdag 2 oktober. Niet dus!! Ondanks herhaaldelijk telefonisch contact, waarbij telkens door de heer König beloofd werd de fietsen zo snel mogelijk te gaan opladen, werden deze uiteindelijk pas op maandag 7 oktober na 17 uur geladen in het hotel in Toulouse.

Dan denk je: binnen een paar dagen zijn de fietsen terug thuis, oef. Niet dus!! Na nog een lange omrit via Narbonne, Arles, Aix-en-Provence, Cannes, Genua, Lucca, Rome, Bologna, Venetië, Treviso, ….. Oostenrijk en Duitsland werden de fietsen pas op vrijdag 11 oktober rond de middag opnieuw in Leuven aangeleverd.

Op de website van Care4Luggage staat vermeld dat transporttijd tussen Frankrijk en België (meestal) 48 uur bedraagt. Zelfs indien de fietsen op 2 oktober geladen waren geweest in Toulouse dan nog bedraagt de aflevertermijn zo maar eventjes 168 uur! En ook aan de regels van het CMR-verdrag zoals tevens vermeld op de website werd niet voldaan.

Voor jullie gebruik maken van de diensten van Care4Luggae voor vervoer van fietsen naar een groot aantal landen in Europa en terug, denk tweemaal na. Er zijn betere alternatieven (hoop ik)
Bij welke hotels in Valencia en Toulouse kon je je fiets laten brengen / ophalen? We willen in voorjaar 2025 in Spanje gaan fietsen.

Mooi dat de fiets op tijd in Valencia, vervelend dat ophalen langer duurde.
Wij hebben vorig jaar onze fiets laten ophalen in Italië. Het was meermaals telefonisch afstemmen over het ophalen van de fietsen, en kon ook niet precies wanneer wij wilden. Doch het feit dat onze fietsen een paar dagen nadat wij thuis waren werden afgeleverd, vonden wij heel fijn.
We hebben vorig jaar Camino transport ook benaderd voor aflevering thuis, doch die kon toen niet zeggen wanneer hij in Italië zou komen...

In 2019 zijn we naar Santiago gefietst, hebben onze fietsen laten thuisbezorgen door Soetens, en we hebben 5 weken op aflevering thuis moeten wachten!

Maar, Care4Luggagge moet op z'n website geen informatie plaatsen, of mensen informeren met afspraken die hij niet waar kan maken.
Dag Bol,

In Valence hebben we de fietsen laten afleveren in Hôtel Côte Sud in 07130 Saint-Péray ongeveer 3 km van Valence zelf. De fietsen werden daar keurig afgeleverd de dag voor wij daar met de trein aankwamen.
In Toulouse verbleven we 2 nachten in Hôtel de Brienne gelegen in het centrum. Hier zijn de fietsen dus meer dan 10 dagen blijven staan. Gelukkig stonden ze veilig en wel achter slot en grendel en heeft het hotel hiervoor geen extra kost aangerekend.

Veel plezier met jullie toekomstplannen.

Groejes,
Luc