Mijn vriendin heeft een tijd geleden een nette klassieke racefiets gekocht Het betreft een Alta Vitesse met 2x6 Shimano Altus LT en frictieshifters op de buis. We hebben deze bij de eerste eigenaresse opgepikt die hem begin 80-er jaren van haar zuurverdiende spaargeld gekocht had. De fiets ziet er op zich prima uit, maar mijn vriendin kan niet overweg met de buisshifters, waardoor de fiets meer in de garage op zolder staat dan ie gebruikt wordt. Tevens wil ze graag naar een recht stuur. Dit wordt een soort MTB-stuur. Vooral de shifters vormen nu een probleem, want ik kan niks vinden dat werkt en enigszins binnen budget ligt.
Ik hoop met behulp van dit forum een werkende oplossing te kunnen creëren.
Mocht overigens deze oplossing te creëren zijn met gripshifters is dat natuurlijk ook een optie, maar ik heb geen idee in hoeverre deze compatibel zijn. Ik voel er weinig voor om alles compleet om te gaan zetten van shifter tot derailleur, cassette en ketting.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik hoop met behulp van dit forum een werkende oplossing te kunnen creëren.
Mocht overigens deze oplossing te creëren zijn met gripshifters is dat natuurlijk ook een optie, maar ik heb geen idee in hoeverre deze compatibel zijn. Ik voel er weinig voor om alles compleet om te gaan zetten van shifter tot derailleur, cassette en ketting.
Alvast bedankt voor het meedenken.