Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bidonhouder - Forum Wereldfietser

Bidonhouder

Beste mensen,

mijn vraag klinkt misschien stom, maar ik zou erg blij zijn met een antwoord! Onlangs heb ik een hybridefiets gekocht waar geen bidonhouder op zit. Die wil ik er graag opzetten, maar zonder daarvoor in het frame te hoeven boren. Vroeger heb ik een houder gehad die je met schroefjes aan het frame kon monteren, maar een zoektocht naar een dergelijke houder leverde me tot nu toe niets op.

Mijn vraag: bestaan zulk soort houders nog? Waar zijn ze te koop? Zijn er andere mogelijkheden een bidonhouder op je fiets te zetten zonder in het frame te boren?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Nienke Roozendaal

Hoi Nienke,

Ja hoor, die bestaan nog zeker. Kijk eens op:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... c355ec91a6

Maar ook het boren van 2 gaatjes en het plaatsen van schroefdraad behoort bij veel frames tot de mogelijkheden. Echt heel dunne alu frames kunnen problemen opleveren. Een goede fietsenmaker kan je daarbij verder helpen.
Ik heb zelf 4 gaatjes in mijn frame geboord (aluminium, standaard frame, niet butted) en dat is geen enkel probleem. Het valt of staat met de wanddikte en het soort aluminium of staal (of wellicht carbon, enz).

succes,
Marco Meijerink

Er zijn ook bidonhouders te koop die je onder je zadel (enkel of dubbele bidons) kunt monteren, of aan je stuur. De (betere) fietsenwinkel heeft deze dingen wel.
Zeker kun je gewoon een gaatje boren in je frame en schroefdraad daarin tappen. Zo zou ik het inderdaad doen. Wil je het iets sjieker doen, dan kun je er voor kiezen om een zogenaamde blindklinkmoer te gebruiken. Dit is een soort van popnagel met schroefdraad erin.

Yep, die bedoel is dus ook....
Werkt perfect.
Kan dat al bij je nieuwe winkel (www.vakantiefietser.nl) Eric????
Beste Eric,

heb jij zo'n speciale framegaatjesboor inde werkplaats van je nieuwe winkel. Kun je ook een bidon vastzetteen met slangenklemmetjes?

Maar natuurlijk!
Maar nu even niet.

Wel na 5 april (de opening)

Eric

Hallo,

bedankt voor alle reacties! Fijn dat ik nu kan fietsen mét bidon! :D

Groeten van Nienke