Ik wil een nieuwe fiets kopen voor dagelijks gebruik. Ik heb nu een Koga Confidence en ik wil af van de verende voorvork en de Magura velgremmen. Schijfremmen en XT schakelgroep zou ideaal zijn. In ieder geval geen interne versnellingsnaaf, ik heb er eerder mee gefietst en een derailleur vind ik gewoon fijner en het extra onderhoud vind ik niet erg. De naloop moet niet te groot zijn want ik houd niet van een lui sturende fiets, mag best wel direct reageren. Ik heb al even naar de nieuwe modellen van Koga gekeken en nu gaan alle kabels intern door de stuurpen, het balhoofd en frame. Interne framegeleiding vind ik niet erg maar intern door de stuurpen en het balhoofd is een dikke no go voor mij dus Koga valt al af. Afijn, de fiets is dus voor dagelijks gebruik. Dat wil zeggen de dagelijkse woon-werk rit (22km per dag) maar ook boodschappen doen en in het weekend lekker een stuk fietsen. Een stalen of alu frame maakt me niet zo heel veel uit. Ik heb beide gehad en heb niet een hele duidelijk voorkeur voor de één of ander. Frame hoogte weer 60cm maar dat kan ook 57 of 58cm als de stack groter is. Mijn budget is €2300-€2500 maar ik kan het eventueel oprekken naar €2700. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.
tja... er is zo veel te koop...
ik was laatst aan het rondzoeken naar fietsen met niet te stijle zitbuis en vooral de (trekking)fietsen van Jan Janssen spraken me aan.
als je iets wilt wat wat ' sneller' stuurt, misschien de moderne vorm van wat eerder de Racerox was?
of je kijkt op de Duitse site van Meilenweit en stelt zelf een fiets samen. je hebt een budget waarmee dat mogelijk is.
succes!
en ik ben benieuwd waar je op (voor)uit komt.