Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Op zich is de noodzaak er op dit moment niet. Is niet beschadigd of zo. Maar met het oog op een mogelijke lange fietsreis van ca 6500 km is vervanging een overweging....daulagari schreef: ↑zo 27 nov, 2022 14:12"M:Part" is één van de vele merken van Madison.
Ik zie in waarom je hem zou willen vervangen tenzij hij beschadigd is.
Ligt er aan hoe de vorige aan zijn eind is gekomen. Op zich is dit niet e.o.a. obscuur Ali-merk neem ik aan. Zou regulier gebruik dus met gemak moeten aankunnen.
Ik tilde mijn fiets altijd op aan het zadel (ik weet het, vragen om problemen). Bij volle bepakking werd hem dat uiteindelijk te veel.
Nieuw uit de verpakking
Dat je zadel dan sneuvelt kan ik me nog voorstellen (gemengde bouw en puur gericht op belasting van bovenaf) maar een geheel metalen zadelpen? Daar loopt de hele dag iemand van zeg 80 kilo op te stuiteren.
In principe kan de minimumlengte van je frame afhangen maar 22 cm is wel heel veel. Lang genoeg dus.
Ik gebruik geen vulbus. De zadelpen gaat zonder toeters en bellen het frame in.Leon schreef: ↑zo 27 nov, 2022 19:45In principe kan de minimumlengte van je frame afhangen maar 22 cm is wel heel veel. Lang genoeg dus.
Het rare is dat zodra je van een vulbus gebruik maakt (ik weet niet of dat het geval is bij jouw fiets) je sowieso alleen de eerste paar cm gebruikt. De rest van de pen zweeft dan in de zitbuis.
Meestal staan er bovendien "minimal insert"-streepjes op de zadelpen.
Klinkt helemaal prima. Zou ik me geen zorgen over maken.