Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beginner zoekt degelijke fiets - Forum Wereldfietser

Beginner zoekt degelijke fiets

....en hoe meer er op en er aan, hoe beter...
Neorej schreef:....en hoe meer er op en er aan, hoe beter...
Dat is een prima beginnersstandpunt. :lol:

Alles wat er niet aan zit, kost niks, weegt niks en gaat niet stuk :D

Wat is je budget? Wat is de frame-maat die je zoekt?

Wij hebben er namelijk 2 in de aanbieding... morgen zullen we foto's maken en op de site plaatsen!

El & El

...ik was wat aan het klooien met het knopje OK vrees ik... maar het was wel een mooi statement... hoe meer er op... maar hoe minder... das ook een goeie!

Dit is mijn eigenlijke bericht:

Ik ben op zoek naar een fiets die mij door europa wil vervoeren.
Het hoeft geen hyper-fiets te zijn, maar het liefst wel iets waar ik even mee kan doen en voor een leuk prijsje...

Ik ben 1.88m dus ik zat te denken aan een framehoogte 59 of 61
...liefst uiteraard met alles (tassen e.d.) er op en er aan, maar niet noodzakelijk uiteraard.


Als je iets weet of tips hebt dan hoor / lees ik het graag. Groeten Jeroen

Zag elders een KENOSHA BOSTON... is dat iets als je net begint...?!

budget....

tja... uhmm, moeilijk te zeggen... E250 :$

...maar ligt er een beetje aan... als het iets supers is voor een superprijs is meer ook ok, maar alleen niet voor nu maar over een maandje of twee (..en aangezien ik in juli wil vertrekken...)

Hallo Neorej,
Ik heb op Marktplaats.nl een goede fiets staan voor 250 euro. Voor een goede beschrijving plus foto kijk op Marktplaats.nl groep Fietsen en Accessoires, rubriek Herensportfietsen. De advertentietitel is 'Trekkingfiets Gazelle Riacho'. De datum was 29 maart.
Laat maar weten wat je ervan vindt
Groeten,
Evert

In principe kun je het beste proberen een wat oudere maar weinig gebruikte fiets van een van de betere Nederlandse merken te vinden. Ga eens kijken bij luxere fietsenmakers in de duurdere buitenwijken. Daar zijn tien of vijftien jaar geleden allemaal Koga hybrides verkocht voor een recreatief ritje op de zondagmiddag. Die fietsen zijn weinig gebruikt, maar worden nu allemaal vervangen door alu fietsen met voorvering. Aan die oudere fietsen kleven twee nadelen die je voor lief moet nemen. Het eerste is dat er vaak niet erg brede banden op passen. Smalle bandjes was toen het toppunt van modern, maar tegenwoordig willen we het liever weer wat breder. Het tweede probleem is dat er veelal matige bagagedragers op zitten. Twee redenen dus om het niet al te bont te maken met deze fietsen, maar als je je een beetje inhoudt kun je er vast een paar jaar lekker op rijden. Verder moet je natuurlijk niet verrast zijn als er spoedig wat slijtonderdelen zoals ketting en tandwielen vervangen moeten worden.
Wim

Is dit wat????

Target Cross Bike 27 Speed Heren
2006 Model


Frame: Alu Frame
Velgen: Alu Aero Velgen
Stuur: Verstelbare Stuurnok
Voorvork: Suntour Nex-4000 Susp. Fork
Versnelling: Shimano Full Deore 27 Speed
Kleur: Mat Zwart / Mat Grijs
Heren maten: 20/ 22/ 24 inch
Dames maten: 19 en 21 inch


Aktieprijs: van € 718,00 voor € 499,00



Of:

Renault Beat S9


Aluminium frame met open balhoofd
Verende instelbare voorvork met lock-out
Shimano Deore 27 versnellingen
V-brakes
Selle Royal Viper zadel
Sportief spakenpatroon
Gewicht: 13 kg.

Twee keer nee. Zoals gezegd, als je weinig geld hebt, koop dan een goede tweedehands zoals een oudere Koga. Als je wel echt geld wilt uitgeven, dan is er veel meer keus, maar daarover staat al veel op dit forum. Mijn budget tip is en blijft de Fahrrad Manufaktur T400, voor iets van euro 950.
Wim

Neorej schreef:budget....

tja... uhmm, moeilijk te zeggen... E250 :$

...maar ligt er een beetje aan... als het iets supers is voor een superprijs is meer ook ok, maar alleen niet voor nu maar over een maandje of twee (..en aangezien ik in juli wil vertrekken...)

Deze Snel is misschien iets voor jou?
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3695

Hoi Neorej of jeroen natuurlijk, misschien heb je wat aan de volgende link http://www.bovag-occasions.nl/ Klik op fietsen linksboven in het scherm en zoek op trackingfiets. Heb hier zelf onlangs een mooie koga worldtraveller gevonden voor een mooie prijs.

Succes met je zoektocht

bas
Neorej schreef:....en hoe meer er op en er aan, hoe beter...
Beste Jeroen?,

Ik heb een hele goedkope fiets voor je. Hij is namelijk helemaal gratis. Vijf jaar geleden heb ik een nieuwe fiets gekocht en deze hangt nu al die tijd in de garage als reserve, maar ik denk niet dat ik hem ooit nog zal gebruiken en ik wil er vanaf.

Het is een Giant Trooper uit 1994. Behoorlijk oud dus maar altijd goed onderhouden en in prima staat. Als je er een paar nieuwe banden en een zadel op koopt kun je er zo Europa mee in. Het model van de fiets is randonneur er zit dus een race stuur op maar hij heeft ook spatborden. De framehoogte is 65 cm en hij heeft 21 versnellingen. Voorblad en cassette zijn nog prima maar er moet misschien een nieuwe ketting op. Hij is compleet met verlichting, bagadragers, pomp, standaard etc. maar zoals ik al zij zonder banden en zadel.

Ook heb ik nog een stel voor en achtertassen. Intensief gebruikt met in 1 voortas een paar kleine gaatjes maar verder nog prima te gebruiken door een startente fietser. Je moet er alleen altijd vuilniszakken in doen om je bagage goed droog te houden. Zelf hebben we vorige maand nieuwe goed waterdichte tassen gekocht, dus deze zijn ook over.

Ik begrijp dat op dit forum geen plaatjes geplaatst kunnen worden, maar als je belangstelling hebt en ik je email adres geeft zal ik een plaatje opsturen

Ik hoor ik het wel.

Met groet, Ronald van der Perk

@Ronald: middels de img-tags kun je foto's plaatsen, dwz, foto's die je ergens anders op het grote boze net hebt staan.

Direct hier plaatsen, is inderdaad onmogelijk.

Succes!
Ellen

das super.... :D . Klinkt goed! Wil graag is komen kijken. Ben alleen vanaf morgen op vakantie, maar stuur me maar een mailtje aub... misschien met een foto, maar hoeft niet, heb zeker interesse!!!