Ik overweeg om andere banden te kopen voor mijn trekkingfiets (28''), maar weet niet of dat verstandig is. Mijn gewicht inclusief bagage is zo'n 125 KG. Sinds mijn vorige vakantie heb ik de marathon XR gemonteerd en heb het idee dat deze een hoge rolweerstand heeft. M.a.w. ik het het idee dat er stroop aan mijn banden zit. Wie weet of ik er goed aan doe om bv de travelcontact van Conti te monteren. Of heb ik dan een risico wat betreft draagvermogen?
standaard marathons?Fred Borrel schreef:Ik overweeg om andere banden te kopen voor mijn trekkingfiets (28''), maar weet niet of dat verstandig is. Mijn gewicht inclusief bagage is zo'n 125 KG. Sinds mijn vorige vakantie heb ik de marathon XR gemonteerd en heb het idee dat deze een hoge rolweerstand heeft. M.a.w. ik het het idee dat er stroop aan mijn banden zit. Wie weet of ik er goed aan doe om bv de travelcontact van Conti te monteren. Of heb ik dan een risico wat betreft draagvermogen?
Het draagvermogen van de band is afhankelijk van de maat en niet van het type. (zo is het draagvermogen van een 50-559 140 kg)