Onlangs hebben we een tandem aangeschaft met Magura HS33 remmen. Bij gebruik van de achterrem zie ik dat de achterbuizen aardig wat "wijken". Ik heb de discussies hierover op dit forum nagezocht en als ik het goed begrijp, valt er - binnen bepaalde grenzen - niets te vrezen. Maar: better safe than sorry. Dus de brake boosters van Magura besteld. Helaas past het achter niet: de rem is niet bovenaan, maar halverwege geïnstalleerd, waardoor de zitbuis in de weg zit (pun intended). Zijn er alternatieve brake boosters te bestellen? En zo ja, waar? Ik heb al wat gezocht, maar kan weinig vinden.
Het moet dan echt een behoorlijk lage brake booster zijn: de ruimte tussen de bovenste bevestigingsbouten van de remklauw tot de zitbuis is zo'n 5,5cm. In die zin is het misschien handiger om de booster op onderste bouten te installeren. De quick release vervalt dan natuurlijk. Maar ik neem aan dat het voor de "werking" van de brake booster niets uitmaakt - klopt?
Het moet dan echt een behoorlijk lage brake booster zijn: de ruimte tussen de bovenste bevestigingsbouten van de remklauw tot de zitbuis is zo'n 5,5cm. In die zin is het misschien handiger om de booster op onderste bouten te installeren. De quick release vervalt dan natuurlijk. Maar ik neem aan dat het voor de "werking" van de brake booster niets uitmaakt - klopt?