Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegveld Charleroi - Forum Wereldfietser

Vliegveld Charleroi

Wij willen in juni een paar weekjes gaan fietsen in Spanje. Daarvoor nemen we een vlucht van Ryanair vanuit "Brussel (Charleroi)", zoals zij het noemen. Wij moeten komen uit Groningen, dus dat is best een eindje rijden.
Zijn er mensen die ervaring hebben met parkeren van de auto op/bij vliegveld Charleroi? Is dat goed te doen? (prijs, plaats, veiligheid etc.). Of zou het handiger zijn om ons te laten brengen/halen vanuit Z-Limburg?

Alvast hartelijk dank!
Geen ervaringen, wel info te vinden opp http://www.charleroi-airport.com en dan taal NL etc. etc.
Kost wel wat, dat parkeren.
Groeten,
Leon

Dank je Leon,

Da's inderdaad schrikken! Toch niet het grootste vliegveld, en dan gaat het parkeren toch nog zo'n €100,- kosten.... Ik weet wel genoeg, dat wordt niet op het vliegveld parkeren.
Weet iemand misschien nog een andere optie?

De trein!

Hoi Bert,

Dan ben jij zeker nog nooit van Groningen met de trein naar het Zuiden gegaan? Om in Maastricht te komen duurt al vijf uur! Laat staan om dan ook nog eens een goede aansluiting op Charleroi te krijgen.
En toch is Nederland niet zo groot....
Spironski schreef:Wij willen in juni een paar weekjes gaan fietsen in Spanje. Daarvoor nemen we een vlucht van Ryanair vanuit "Brussel (Charleroi)", zoals zij het noemen. Wij moeten komen uit Groningen, dus dat is best een eindje rijden.
Zijn er mensen die ervaring hebben met parkeren van de auto op/bij vliegveld Charleroi? Is dat goed te doen? (prijs, plaats, veiligheid etc.). Of zou het handiger zijn om ons te laten brengen/halen vanuit Z-Limburg?

Alvast hartelijk dank!
Parkeren is geen enkel probleem. De prijs kan ik me niet meer herinneren, maar die kun je op de website van het vliegveld vinden. Bedenk wel dat het vliegveld een heel eind van Brussel af ligt!

groeten gerben

Met de trein van Groningen naar Charleroi is 6 uur en 9 minuten en dan moet je ook nog even fietsen van het station Sud naar het vliegveld. Ja, dat hoort er nu eenmaal bij als je om goedkoop te vliegen van het noorden van Nederland naar het zuiden van Belgie moet.

Tja, vanuit vliegveld Eelde vertrekken ze volgens mij alleen naar Alanya... :D
Ik heb alleen ervaring met treinen naar Z-Limburg. Maar zo te zien valt die reistijd naar Charleroi mee! Het is in ieder geval toch een optie. Bedankt daarvoor.