Hallo,
Ben me aan het orienteren voor nieuwe fiets. In eerste instantie woon-werk, maar sluit langere tochten niet uit. Zit te denken aan toerfiets of gravelbike.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Woon-werk (10k enkele reis) en mogelijk vakanties.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen
Ik doe alles in de racestand. Heb een nieuwe gazelle gekocht in 2019 en die heb ik binnen een jaar de vernieling ingetrapt omdat ik zoveel kracht in benen heb en hard trap op pedalen.
Rijd nu op gazelle primeur en daarmee tik ik de 25 km/u aan en vlieg ik over de parkeerdrempels. Deze heeft ook geen lang leven meer.
zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Ertussenin denk ik. Ben vrij lang (1.98) en wil rugproblemen voorkomen en niet per se schuin omhoog moeten kijken / nek kantelen
moet de fiets ook in het donker gebruikt worden en hoe vaak?
Ja in de winter voor woon-werk.
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Vooral op verharde wegen.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Geen idee. Wellicht Chili of Kirgizie.
Wat voor vakanties worden dat?
Hotel naar hotel
Je lichaamslengte?
1,98
Je lichaamsbouw en conditie?
Aardig gespierd en afgetraind. 85 kilo. Trapte 550 watt op wattagemeter bij oplopende wattagetest en toen mn conditie nog aanzienlikk minder was.
Waar woon je?
Randstad
wat is je budget?
Flexibel maar liefst onder de EUR 3000. Zit niet te wachten op gazelle van 800 euro die ik binnen een jaar kapot trap en kan afschrijven.
welk fietservaring heb je?
Geen
welke fietsen heb je (gehad)?
Gazelle 2019
Gazelle Primeur
Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Wil je een cursus volgen?
Ik kan banden plakken. Dat is het wel zon beetje
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
ja, maar aanbod is beperkt voor mijn lengte en prijzen vind ik relatief hoog (60-70% nieuwwaarde voor 5-8 jaar oud)
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Koga worldtraveller.
Snel Big Ride
Canyon Grizl
Ben me aan het orienteren voor nieuwe fiets. In eerste instantie woon-werk, maar sluit langere tochten niet uit. Zit te denken aan toerfiets of gravelbike.
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Woon-werk (10k enkele reis) en mogelijk vakanties.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen
Ik doe alles in de racestand. Heb een nieuwe gazelle gekocht in 2019 en die heb ik binnen een jaar de vernieling ingetrapt omdat ik zoveel kracht in benen heb en hard trap op pedalen.
Rijd nu op gazelle primeur en daarmee tik ik de 25 km/u aan en vlieg ik over de parkeerdrempels. Deze heeft ook geen lang leven meer.
zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Ertussenin denk ik. Ben vrij lang (1.98) en wil rugproblemen voorkomen en niet per se schuin omhoog moeten kijken / nek kantelen
moet de fiets ook in het donker gebruikt worden en hoe vaak?
Ja in de winter voor woon-werk.
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Vooral op verharde wegen.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Geen idee. Wellicht Chili of Kirgizie.
Wat voor vakanties worden dat?
Hotel naar hotel
Je lichaamslengte?
1,98
Je lichaamsbouw en conditie?
Aardig gespierd en afgetraind. 85 kilo. Trapte 550 watt op wattagemeter bij oplopende wattagetest en toen mn conditie nog aanzienlikk minder was.
Waar woon je?
Randstad
wat is je budget?
Flexibel maar liefst onder de EUR 3000. Zit niet te wachten op gazelle van 800 euro die ik binnen een jaar kapot trap en kan afschrijven.
welk fietservaring heb je?
Geen
welke fietsen heb je (gehad)?
Gazelle 2019
Gazelle Primeur
Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Wil je een cursus volgen?
Ik kan banden plakken. Dat is het wel zon beetje
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
ja, maar aanbod is beperkt voor mijn lengte en prijzen vind ik relatief hoog (60-70% nieuwwaarde voor 5-8 jaar oud)
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Koga worldtraveller.
Snel Big Ride
Canyon Grizl