Sinds 1986 met de introductie van de Giant Explorer die toen wereldnieuws was omdat een fiets de Mont Everest ging beklimmen heb ik vanaf 1987 mijn eerste Giant Gold-Rock gekocht waarna het gauw de Terrago en cadex modellen werden aangeschaft. In de jaren 90 veel MTB wedstrijden maar ook fietsvakanties mee gefietst.
Toen was ik al gecharmeerd van extra comfort met een fietskar maar deed dit ook als training voor de wedstrijden.
Ondertussen alweer 54 jaren jong en nog steeds actief met de MTB (cross-country) met een superlichte Specialized Epic full suspension.
Voor het tourfietsen heb ik enkele jaren geleden de Specialized Levo E-MTB aangeschaft.
Aangezien ik een goede conditie heb is een E-Bike niet nodig maar omdat ik nog steeds het comfort van een fietskar gebruik en lichte artrose in de knie heb leek het mij verstandig deze overweging te nemen.
Om de taboe te doorbreken van de E-MTB zou ik graag iets meer over de Specialized Levo willen vertellen.
In veel topics zie ik vaak (geen e-mtb) staan terwijl dit zeer goed te combineren is met een traditionele fiets.
Zelf fiets ik namelijk op 20% ondersteuning waarmee ik vaak een actieradius van 80 tot 100km kan halen met een 500w accu.
Dan kan ik beamen dat met een fietskar en het eigen gewicht van de fiets de kilometers wel in de benen heb zitten na de rit.
En dat het niveau met een traditionele fiets gelijkwaardig is uiteraard hoe natuurlijk de conditie van de berijder is.
De Levo is echt een geweldige fiets.
Full-Suspension met een goede kwaliteit demper die ook op onverharde wegen veel comfort bied.
Ook is de fiets voorzien van een dropper-seat post die ideaal is wanneer er gestopt moet worden.
Zadel omlaag en de voetjes kunnen makkelijk op de grond.
Voor degene die het niet kennen is een dropper ontwikkeld voor afdalingen met een MTB om het gewichtpunt omlaag te brengen dat je niet over de kop gaat met hoge snelheid.
Zelf heb ik een hydraulische versie maar tegenwoordig zijn ze ook in elektrische versies (AXS) en altijd bedienbaar vanaf het stuur.
Het schakelsysteem op mijn Levo is een Sram 1x11 met gripp-shift bediening.
Ik fiets met tour schoenen die zowel als klik als zonder klik gebruikt kan worden.
Zelf vindt ik het prettig om vast aan de pedalen te zitten.
Naast een Radical-Design fietskar heb ik een thule bagagedrager die op de achterbrug gemonteerd wordt vanwege de achtervering.
Op de bagagedrager zitten 2x Ortlieb-tassen voor kleren en spullen waar je gelijk bij kan.
Hierbij een kleine impressie van mijn fiets en uitrusting en hoop dat iemand deze informatie kan gebruiken.
Gr, Robert
Toen was ik al gecharmeerd van extra comfort met een fietskar maar deed dit ook als training voor de wedstrijden.
Ondertussen alweer 54 jaren jong en nog steeds actief met de MTB (cross-country) met een superlichte Specialized Epic full suspension.
Voor het tourfietsen heb ik enkele jaren geleden de Specialized Levo E-MTB aangeschaft.
Aangezien ik een goede conditie heb is een E-Bike niet nodig maar omdat ik nog steeds het comfort van een fietskar gebruik en lichte artrose in de knie heb leek het mij verstandig deze overweging te nemen.
Om de taboe te doorbreken van de E-MTB zou ik graag iets meer over de Specialized Levo willen vertellen.
In veel topics zie ik vaak (geen e-mtb) staan terwijl dit zeer goed te combineren is met een traditionele fiets.
Zelf fiets ik namelijk op 20% ondersteuning waarmee ik vaak een actieradius van 80 tot 100km kan halen met een 500w accu.
Dan kan ik beamen dat met een fietskar en het eigen gewicht van de fiets de kilometers wel in de benen heb zitten na de rit.
En dat het niveau met een traditionele fiets gelijkwaardig is uiteraard hoe natuurlijk de conditie van de berijder is.
De Levo is echt een geweldige fiets.
Full-Suspension met een goede kwaliteit demper die ook op onverharde wegen veel comfort bied.
Ook is de fiets voorzien van een dropper-seat post die ideaal is wanneer er gestopt moet worden.
Zadel omlaag en de voetjes kunnen makkelijk op de grond.
Voor degene die het niet kennen is een dropper ontwikkeld voor afdalingen met een MTB om het gewichtpunt omlaag te brengen dat je niet over de kop gaat met hoge snelheid.
Zelf heb ik een hydraulische versie maar tegenwoordig zijn ze ook in elektrische versies (AXS) en altijd bedienbaar vanaf het stuur.
Het schakelsysteem op mijn Levo is een Sram 1x11 met gripp-shift bediening.
Ik fiets met tour schoenen die zowel als klik als zonder klik gebruikt kan worden.
Zelf vindt ik het prettig om vast aan de pedalen te zitten.
Naast een Radical-Design fietskar heb ik een thule bagagedrager die op de achterbrug gemonteerd wordt vanwege de achtervering.
Op de bagagedrager zitten 2x Ortlieb-tassen voor kleren en spullen waar je gelijk bij kan.
Hierbij een kleine impressie van mijn fiets en uitrusting en hoop dat iemand deze informatie kan gebruiken.
Gr, Robert