Heb je een leren zadel of een kunststoffen? Leer is voor mij qua vocht veel comfortabeler.
Zemen van fietsbroeken verschillen ook qua vochtigheid. Ik heb er wel eens een gehad die snel nat aanvoelde.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik vind die strakke (zwarte) lycra broeken een ramp.
kunststof.
ja dat zou eventueel ook nog een goede optie kunnen zijnliefhebber schreef: ↑di 26 jul, 2022 16:42Ik vind die strakke (zwarte) lycra broeken een ramp.
Als de zon er op schijnt, worden ze loeiheet.
Ik draag nu een (peperdure) gebreide broek met zeem.
Maar je kan ook een baggy (loose fit) MTB-broek met ingeplakte zeem overwegen.
Vooral de versie met bretels zit veel luchtiger.
https://outdooronly.nl/beste-mtb-broek/
Ik zie die alleen van Vaude / SQLab maar daar vallen de prijzen wel van mee. Wat voor merk heb jij?
Goed dat we weten wat in elk geval geen oplossing is. Wat is het probleem?carmenopdefiets schreef: ↑di 26 jul, 2022 16:25wat kan je tegen erge zweet billen doen tijdens het fietsen?
Heb een goede fietsbroek met zeem
Zadel met uitsparing is geen oplossing
Schuurplekken kunnen je vakantie ruineren.
Als je op een warme dag een plastic zakje in je broek tussen de zeem en je billen stopt krijg je denk ik toch wel heel snel natte billen.liefhebber schreef: ↑wo 27 jul, 2022 09:03Al die verhalen over zemen die het vocht naar buiten transporteren, zijn natuurlijk onzin.
Want op de drukpunten kan het vocht nergens heen.
Na drie uur, aan het eind van de dag, na twee dagen? De oplossing kan variëren van elke dag wassen in plaats van dezelfde broek twee dagen dragen (misschien voor jou vanzelfsprekend, maar er zijn mensen die hun fietsbroek dagen achtereen dragen en wij kunnen niet weten tot welke categorie jij behoort) tot de afstelling van je zadel verbeteren om schuifkrachten te verminderen. Wellicht helpt het om in een pauze van broek te wisselen. Bij huidklachten kan het nooit kwaad om tijdens het fietsen af en toe te liften (een paar seconden uit je zadel komen).carmenopdefiets schreef: ↑wo 27 jul, 2022 09:13tja her is dat als je zo ontzettend in de broek zweet het dan gaat plakken en schuren.