Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen met spiegel - Forum Wereldfietser

Ervaringen met spiegel

Na een tijdje wikken en wegen (en veel praten / luisteren) vandaag de knoop doorgehakt. Vanmorgen bij Bike Arena Apeldoorn een Santos Travelmaster 2.6 Alu gekocht. (Mat)zwart, LX/XT-afgemonteerd, met magura HS33-remmen. Met o.a. een ATB-stuur met bar-ends
Daarop wil ik een spiegeltje. Op mijn ICE Q(nt)-ligfiets heb ik een spiegel die goed bevalt, maar die zit niet op het stuur maar is bevestigd op een spatbord (want: trike). Op een stuur past die niet goed.
Maar als je eenmaal een spiegel gewend bent, wil je niet meer zonder. Er komt er dus ook een op de Santos.
Daar roep ik jullie gebruikerservaring te hulp. Er is op dit forum wel het een en ander over spiegels verschenen, maar meestal ontaardt een dergelijk topic in 'algemene opmerkingen' over het nut van een spiegel.
Dat nut staat voor mij buiten kijf.
Wat ik graag wil weten is hoe jullie ervaringen met de kwaliteit van de verschillende merken is.
Welke spiegels trillen nogal en welke zijn heel stabiel.
Welke spiegel valt bij het minste of geringste kapot, en welke overleeft het wel.
Kortom: Graag de ervaringen van gebruikers bij de diverse modellen.

Makkelijk: B&M Cyclestar. Makkelijk te bevestigen , maar zit toch vast genoeg om niet uit de gewenste stand te trillen. Pas nog onderuitgegaan en met de spiegel op een stoeprand terechtgekomen, De spiegel was van de houder gestoten, maar glas e.d. nog helemaal intact.
Gefelicteerd trouwens met de juiste aankoop: mijn Santos komt ook daar vandaan...

Idem. Heb het zelfde spiegeltje en ben erg tevreden. Toen ik hem net af, heb ik mij weken afgevraagd waarom ik eigenlijk zo lang had gewacht met een spiegeltje...

Succes!

Sandra
Ook ik heb op mijn verschillende trekkingfietsen altijd een spiegel gehad, en nu zelfs op de brompton. Altijd die cyclestar; werd vroeger standaard bij Koga geleverd. Ook mee gevallen, maar werkt nog perfect. Lakkwaliteit valt tegen. Schroef wel roestgevoelig, dus gewoon afdichten met zuurvrije vaseline of iets dergelijks. Veel plezier ermee! Alexander