Meer een wegwerp mentaliteit.
Ik ruim zo nu en dan wegbermen op en probeer nog steeds een vorm van acceptatie te vinden zodat mijn ergernis niet de boventoon gaat voeren.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Moet ik begrijpen dat je zo'n scooter ergens op dit fietspad langs de kant zet en dan lopend verder gaat.
Wij hebben ook al enkele zaken van het stort kunnen redden.Martin E. van Doornik schreef: ↑wo 13 jul, 2022 20:23
Ik heb wel uit een naburige bak een glas-in-lood raam kunnen redden.
Toch werkt Fixi niet helemaal, bij de Heinenoordtunnel (zuidzijde) staan 6 prullenbakken, op 200mtr van elkaar. Regelmatig probeer ik de uitpuilende prullenbakken door te geven aan de beheerder, maarja wie is dat. Opeens beweerd de Gemeente Hoeksche Waard dat een prullenbak niet in beheer is bij hun maar bij….. zoek dat maar uit. Weer een andere is de ene dag van RWS en even later van het Waterschap. En nog erger intussen wordt wel het gras rond de uitpuilende prullenbak gemaaid waardoor het afval rond de uitpuilende prullenbak kapot gemaaid en verspreid wordt. Pffffff zelf raap ik ook afval op, maar wordt af en toe wel moedeloos van.
Er is natuurlijk ook nog de optie: gratis weggeven. Via sociale media kan men vaak vlot bruikbare spullen kwijt geraken.JandeFietser schreef: ↑wo 13 jul, 2022 21:48wat voor de 1 waarde heeft, vind een ander het waardeloos.
Wanneer je klein behuisd bent en niemand koopt het van je (via marktplaats oid) zal je het toch van de hand moeten doen, sommige (minder sociale) dumpen het, andere brengen het bij het grofvuil.
Op sommige plaatsen worden de voorwerpen van waarde er tussen uit gehaald en gaan naar de kringloopwinkel.