Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tweedehands fietsaccesoires gezocht voor reis naar Cambodja - Forum Wereldfietser

Tweedehands fietsaccesoires gezocht voor reis naar Cambodja

Wij willen in november 4 weken gaan fietsen in Cambodja met het routeboekje van AWOL. Omdat dit onze eerste fietsvakantie is en we niet gelijk allemaal nieuwe spullen willen kopen zijn we op zoek naar zoveel mogelijk tweedehands accesoires om mee te beginnen. :)

Het gaat om het volgende:
- Ortlieb of Vaude voor- en achtertassen en een stuurtas (Classic)
- Tubus bagagerekjes
- Schwalbe marathon XR banden (niet te breed)

Deze merken zijn ons aangeraden op de Fietsvakantiebeurs, als iemand andere suggesties heeft hoor ik het ook graag.

Groeten
Marlies

De Schwalbe Marathon XR is er alleen maar in breed (vanaf 50 mm geloof ik). Ze zijn vooral geschikt als je duurzaamheid zoekt, anders zijn er soepeler lopende en goedkopere alternatieven, zoals Conti Top Touring 2000. Tubus (stalen) dragers zijn altijd duur, in vergelijking met aluminium alternatieven.

Addy schreef:De Schwalbe Marathon XR is er alleen maar in breed (vanaf 50 mm geloof ik).
va 37 in 622 (28"), va 50 in 559 (26")

als je niet voortdurend van scherpe keien glijdt, kom je met gewone Marathons ook een eind

Brede banden zijn juist "in", inmiddels is uit diverse tests wel gebleken dat breder absoluut niet direct trager betekent. Wèl geeft breder in ieder geval meer comfort. De Continental is inderdaad goedkoper en wat sneller.
Volgens mij gaat de AWOL route niet over al te slechte wegen (Sisophon - Siem Reap - Batambang - Phnom Phen - grens Vietnam). Alleen de eerste 150km zijn slecht, maar toen wij hier waren (dec 2005) was vooral stof het probleem. Ook met een 32mm bandje was dit traject nog goed te doen geweest.
Als je echt in het droge seizoen gaat is er slechts een kleine kans op regen, je zou eventueel kunnen besparen door voor niet-waterdichte tassen te kiezen?

Succes
Ed en Myrthe