Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vrouw op de fiets - Forum Wereldfietser

vrouw op de fiets

als vrouw op de fiets in Indonesië, Maleisië en Thailand vraag ik me af welke kleding ik moet dragen, heeft iemand daar ervaring mee?

Hallo Dineke
Reis je alleen of in een groep?
Indien alleen, zal ik in Maleisie en Indonesie een dunne lange broek dragen. Het zijn namelijk moslimlanden. Thailand kan in korte broek, maar als vrouw alleen zal ik het nooit doen.
Bij meer vragen hoor ik het wel.
Groeten
Gudy

Hi Dineke,
Ook ik fiets buiten Europa altijd met een lange broek!
Groet, Rena :wink:

Kijk ook even in De Wereldfietser van enige tijd geleden. Daarin was een thema gewijd aan Vrouw op de Fiets. En waarom is er eigenlijk nooit een thema geweest Man op de Fiets? :lol:

Eric Schuijt schreef:Kijk ook even in De Wereldfietser van enige tijd geleden. Daarin was een thema gewijd aan Vrouw op de Fiets. En waarom is er eigenlijk nooit een thema geweest Man op de Fiets? :lol:
Hehehe, dat vraag ik me ook af :D Ik had last van een wel erg handtastelijke Arabier in Jordanie nadat ik vertelde dat ik geen vriendin had EN uit Nederland kwam. Vooral die combinatie geeft Arabische mannen blijkbaar ideeën. Nooit verwacht door een man betast te worden :shock: Het liep allemaal goed af en achteraf heb ik me kapot gelachen en vond ik het best zielig voor hem maar op het moment zelf voelde ik me nogal ongemakkelijk. Later hoorde ik dat het wel vaker voorkomt als je als man alleen onderweg bent en geen vriendin hebt... Ik heb dus maar een vriendin uitgevonden.

Lijkt me wel een leuk thema voor in de Wereldfietser.

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef: Ik had last van een wel erg handtastelijke Arabier in Jordanie nadat ik vertelde dat ik geen vriendin had EN uit Nederland kwam.
Waarom zeg je niet dat je uit Duitsland kom???
Overigens zijn er veel landen om uit te kiezen. Nieuwsgierige figuren kan je altijd pesten met landen als Legoland, Disneyland, Kongo, Luilekkerland e.d.

Groeten,


John.

Mijn vrouw en ik hebben maandenlang in de genoemde landen gefietst maar nooit heeft ze zich onprettig gevoeld in een fietsbroek en T-shirt, ook niet in het streng-islamitische noordoosten van Maleisie en rond Padang op Sumatra (itt. tot bijvoorbeeld het binnenland van Turkije). Als je als vrouw alleen of met andere vrouwen fietst, zonder man(nen) dus, kan dat natuurlijk allemaal anders zijn.

beste dineke,
wij fietsten als twee vrouwen door de betreffende landen. zelf fiets ik altijd in een lange broek vanwege de sterke zon waar mijn benen niet goed tegen kunnen. mijn vriendin fietst altijd in een fietsbroek en deed dit ook in thailand, maleisie en indonesie afgelopen jaar.
we hebben er nooit problemen mee gehad.
groeten hanneke

Hallo Dineke,

Ook als solo fietsende vrouw kun je in die landen rustig een koersbroek dragen. Als je je ongemakkelijk voelt kun je een gewone korte broek dragen, je hebt speciale met zeem. Persoonlijk vind ik ze niet lekker zitten. Zit je in het binnenland dan sla je een sarong om als je afstapt voor een pauze in dorpjes.