Mijn vrouw stelde voor een fietskar te kopen voor de boodschappen en daar niet langer de auto voor te gebruiken. Dat wilde ze eigenlijk al langer vanwege het milieu, maar het is nu wat actueler. Ik vroeg me af of mensen praktische ervaringen hebben over typen karren. Zelf hebben we nog een oudere door Challenge voor Bever gemaakte voorloper van de Radical Cyclone, en als bagagekar voor fietsvakanties is die nog steeds heel handig, al blijft hij nu de kinderen niet meer meegaan thuis. Voor boodschappen is hij echter niet goed in te zetten omdat er geen bak op zit, maar alleen een soort brancard waarop je een grote Ortlieb Rackpack kunt vastsjorren.
1 Klopt het dat een kar met een grote kunststof bak het handigste is?
2 Zijn er goedkope karren die je gewoon buiten kunt laten staan, of roesten die onder je handen weg?
3 Zijn karren die je ook als boodschappen wagentje kunt gebruiken handig, of werkt dat niet in de supermarkt? Kan er wel genoeg in?
4 Onze huidige kar heeft een lage koppeling aan de liggende achtervork. Mij lijkt dat het beste weggedrag te geven, en veel beter dan een koppeling aan de zadelpen. Klopt dat?
5 Wat vergeet ik nog?
1 Klopt het dat een kar met een grote kunststof bak het handigste is?
2 Zijn er goedkope karren die je gewoon buiten kunt laten staan, of roesten die onder je handen weg?
3 Zijn karren die je ook als boodschappen wagentje kunt gebruiken handig, of werkt dat niet in de supermarkt? Kan er wel genoeg in?
4 Onze huidige kar heeft een lage koppeling aan de liggende achtervork. Mij lijkt dat het beste weggedrag te geven, en veel beter dan een koppeling aan de zadelpen. Klopt dat?
5 Wat vergeet ik nog?